24 januari 2012 om 12:40
< 1 min lezen

Starbucks experimenteert met verkoop bier en wijn

CHICAGO – De Starbucks-vestiging in Chicago is één van de plaatsen waar de keten verder gaat uitbreiden met het experimenteren met de verkoop van bier en wijn. Dat meldt de Volkskrant.

Naast bier en wijn wil de koffieketen ook borrelhapjes en kaasplateaus op het menu zetten.

Het experiment dat begon in oktober 2010, gaat langzaam verder uitbreiden. Zo begon het in een buurtvestiging in Seatlle, gevolgd door vijf andere zaken in Seatlle en een vestiging in Portland. Nu komen er vestigingen bij in Atlanta en in het zuiden van Californië.

Ontmoeten & vrienden
Starbucks verwacht dat zijn klanten ook buiten de ontbijt- en lunchtijden graag een plek hebben waar ze kunnen ontspannen met hun vrienden. Er wordt niet verwacht dat alcoholhoudende dranken gaan behoren tot het standaardassortiment in alle 11.000 vestigingen in de Verenigde Staten, aldus een woordvoerder.

© Nationale Horecagids

Relevante artikelen

Alles van fastfood
    • Fastfood

    Horeca makelaar: specialist in koop, verkoop en huur van horecapanden

    17 oktober 2025 om 14:43
    • Fastfood

    Faillissement dreigt voor De Pizzabakkers na sluiting

    15 oktober 2025 om 14:34

Aankomende evenementen

15 Nov
HORECA EXPO 2025
  • Buitenland
11 Jan
Horecava 2026
  • Noord-Holland
08 Feb
HorecaEvenTT 2026
  • Friesland