24 oktober 2016 om 18:09
< 1 min lezen

Burger King trekt meer klanten

OAKVILLE (ANP/BLOOMBERG) - Nieuwe snacks en kortingsacties hebben Burger King vorig kwartaal aan meer klanten geholpen. In combinatie met de verder stijgende verkopen bij zusterbedrijf Tim Hortons wist moederconcern Restaurant Brands International (RBI) daardoor meer winst te maken.

Burger King voerde de verkopen in filialen die langer dan een jaar open zijn vorig kwartaal met 1,7 procent op. Koffieketen Tim Hortons zag de vergelijkbare omzet met 2 procent stijgen.

RBI kwam hierdoor uit op een nettowinst van 86,3 miljoen dollar, tegen bijna 50 miljoen dollar een jaar eerder. Daarmee was de winst hoger dan analisten hadden voorspeld. De omzet van het concern steeg met 5 procent, naar 1,1 miljard dollar. Daarbij worden de opbrengsten van restaurants die door franchisenemers worden geëxploiteerd niet volledig meegeteld.

Relevante artikelen

Alles van fastfood
    • Fastfood

    Horeca makelaar: specialist in koop, verkoop en huur van horecapanden

    17 oktober 2025 om 14:43
    • Fastfood

    Faillissement dreigt voor De Pizzabakkers na sluiting

    15 oktober 2025 om 14:34

Aankomende evenementen

15 Nov
HORECA EXPO 2025
  • Buitenland
11 Jan
Horecava 2026
  • Noord-Holland
08 Feb
HorecaEvenTT 2026
  • Friesland