Site logo
searchclose
Artikelen
Vacatures
Bedrijven
search
add
Banner

2013 Topjaar Twentebad Hengelo

Door Redactie Nationale Horecagids
schedule 5 min
location_on [xx]km
2013 was een topjaar voor het Hengelose zwembad. Het recente bezoekersrecord van 2012 werd zelfs overtroffen. Het bad trok dit jaar weer ruim 400.000 bezoekers. Ook de diverse activiteiten hadden meer deelnemers. Baby- en peuterzwemmen wordt steeds populairder, de turbo ZwemABC lessen zijn zeer in trek.

Bezoekers zijn zeer positief over nieuwe activiteiten en attracties. In 2013 zijn twee nieuwe activiteiten gestart: Bootcamp en de ZwemKids. Deze zijn een succes blijkt uit de grote deelname. Ze trekken gemiddeld 80 deelnemers per week. Voor 2014 zijn er plannen om een KidsBootcamp te lanceren en de ZwemKids uit te breiden. In de jaarlijkse bezoekersenquête krijgt de nieuwe Jungle Beach attractie in het buitenbad een bijzonder hoge waardering.

Geen verhoging entree
De entreeprijs wordt in 2014 niet verhoogd en de gezins- en sportabonnementen blijven voor het derde opeenvolgende jaar gelijk. Net als vorig jaar blijft Wethouder Erik Lievers bij zijn keuze het Twentebad nadrukkelijk te positioneren als een laagdrempelige sportvoorziening in Hengelo. De keuze van de gemeente om de inkomsten van het bad te vergroten door vooral meer bezoekers te trekken in plaats van de tarieven te verhogen, is al jaren een succes.

Renovaties en onderhoud
Het Twentebad is inmiddels 41 jaar oud. Dit leidt tot hoge onderhouds- en energiekosten. De afgelopen jaren is het nodige gerenoveerd en verduurzaamd: het 50-meter familiebad, het plafond boven de glijbaan, het voorplein en de verlichting van het instructiebad. Maar de onderhoudslijst kent nog meer wensen. De gemeente werkt aan een renovatieplan. De beoogde vernieuwingen, aanpassingen en bijbehorende begroting voor 2014 worden in een voorstel naar de raad gestuurd. Sportwethouder Erik Lievers verwoordt de ambities als volgt: ‘Een zwembad met zo’n grote aantrekkingskracht voor Hengelo en de regio moet met de tijd meegaan. Het is onze nadrukkelijke wens een toekomstbestendig en duurzaam Twentebad voor Hengelo te ontwikkelen.’

Sport- en cultuurfonds
Het aantal ouders/verzorgers dat voor de zwemles van hun kind een beroep doet op het sport- en cultuurfonds van de gemeente Hengelo neemt toe. Het totaal aantal klanten dat in de betalingsproblemen komt, neemt helaas ook toe. Dit zorgt voor toenemende administratieve druk bij het Twentebad.

© Nationale Horecagids

17 september '25 (10:44)

Brand bij Domino’s Heiloo veroorzaakt door opladende accu’s

In een filiaal van pizzaketen Domino's in Heiloo is in de nacht van dinsdag op woensdag een brand uitgebroken. Meerdere omwonenden moesten hun huizen verlaten, meldt de Veiligheidsregio Noord-Holland.

26 augustus '25 ( 8:53)

Straks toch weer burrito's te koop na doorstart Taco Bell in Nederland

Fastfoodketen Taco Bell maakt een doorstart in Nederland. Volgens curator Maarten Jansen wordt de failliete maker van burrito's, taco's en quesadilla's overgenomen door SYMBRO. Die franchisepartij runt in het Verenigd Koninkrijk al meer dan honderd Taco Bell- en KFC-locaties.

22 augustus '25 ( 8:05)

Rapper Boef bezorgt bestellingen voor horecazaak in Rolls-Royce

Rapper Boef kondigt in een bericht op zijn Instagram Stories aan vrijdag in een "paarse Rolls-Royce" het land door te rijden, om zelf bestellingen van zijn horecaketen Chick&Cheez bij klanten te gaan bezorgen. In oktober vorig jaar ging Boef, die in het echt Sofiane Boussaadia heet, ook al de deuren langs om maaltijden rond te brengen.

05 augustus '25 (19:21)

KFC steeds populairder in Europa

Kipketen KFC verkoopt de laatste tijd meer kip en andere snacks in Europa. Ook in het Midden-Oosten, waar eerder nog sprake was van boycots tegen de Amerikaanse keten, gingen de verkopen omhoog. Alleen in thuismarkt de Verenigde Staten is de omzet afgelopen kwartaal gedaald.

24 juli '25 ( 9:06)

Taco Bell haalt het niet in Nederland en is bankroet verklaard

Fastfoodketen Taco Bell is in Nederland failliet verklaard door de rechtbank in Rotterdam. Dat komt naar voren uit het insolventieregister. Het van oorsprong Amerikaanse bedrijf serveert Mexicaans eten en had tien vestigingen in ons land. RTL Nieuws meldde als eerste over het bankroet.

27 mei '25 ( 8:39)

Nederlanders besteden jaarlijks €1,9 miljard aan fastfood

Nederlanders besteden jaarlijks in totaal 1,9 miljard euro bij de grootste fastfoodketens in Nederland. Per bezoek spenderen Nederlanders gemiddeld 23 euro en het meeste geld wordt uitgegeven bij sushiketens. Dat blijkt uit de Nationale Benchmark Fastfoodketens, een grootschalig onderzoek van marktonderzoeksbureau Multiscope onder bijna 7200 Nederlanders.

24 februari '25 (12:18)

Just Eat-verkoop levert topman Groen meer dan 311 miljoen op

De verkoop van Just Eat Takeaway, eigenaar van Thuisbezorgd, levert oprichter en topman Jitse Groen naar schatting ruim 311 miljoen euro op. Maandag werd bekend dat techinvesteerder Prosus het beursgenoteerde bedrijf overneemt voor 20,30 euro per aandeel. Dat komt neer op een overnameprijs van in totaal 4,1 miljard euro.

24 februari '25 (12:06)

Overname Thuisbezorgd-eigenaar geen verrassing, stelt vakbond

FNV vindt de overname van Thuisbezorgd-eigenaar Just Eat Takeaway door techinvesteerder Prosus "niet verrassend". Dat zegt vakbondsbestuurder Amrit Sewgobind. Hij benadrukt dat de belangrijkste zorg is of de banen bij de maaltijdbezorger behouden blijven en of dezelfde arbeidsvoorwaarden blijven gelden.

13 januari '25 ( 8:36)

Fastfoodzaken onder druk door zuinige consument, blijkt uit onderzoek

Goedkopere alternatieven voor buitenshuis eten, zoals bij een fastfoodzaak of eten laten bezorgen, worden harder geraakt door consumenten die minder geld uitgeven dan duurdere horeca-opties. Dat meldt kennisplatform FoodService Instituut Nederland (FSIN), dat benadrukt dat eetzaken voor een snelle hap doorgaans juist profiteren van consumenten die het zuiniger aan doen.

31 december '24 ( 8:50)

Variaties van oliebol in trek, maar traditionele oliebol nog altijd populairst

Deze dagen gaan er weer tienduizenden oliebollen over de toonbank, zowel bij bakkers als in kramen, komt naar voren uit een rondgang van het ANP. De voorkeur gaat dit jaar ook uit naar variaties op de oliebol, zoals de Dubaibol. Maar de traditionele oliebol, met of zonder krenten, lijkt nog altijd het populairst.