Site logo
searchclose
Artikelen
Vacatures
Bedrijven
search
add
Banner

Groeiformule Greenrebel heeft ambities: ‘100 filialen binnen vijf jaar’

Door Redactie Nationale Horecagids
schedule 4 min
location_on [xx]km
Groeiformule Greenrebel heeft ambities: ‘100 filialen binnen vijf jaar’
Erwin Jansen en Christiaan van Tilburg zijn de ondernemers achter Greenrebel, wat zij een jaar geleden in het leven riepen. De zaak moet een groene revolutie ontketenen en mensen bewuste keuzes laten maken. Het comfort food-restaurant heeft daarin grootse ambities. Binnen vijf jaar willen zij honderd filialen open hebben, meldt Entree Magazine.

Het ondernemersduo opende vorig jaar de eerste locatie in Den Haag aan de Stationsweg. Het pand is aangekleed met groene kleuren en tweedehands meubilair. Het biedt ruimte voor 45 gasten binnen en 35 buiten. Naast eten op locatie kunnen klanten ook eten afhalen of thuis laten bezorgen.

Deze locatie loopt nu goed en daarom vinden de ondernemers het tijd om Greenrebel uit te breiden. Jansen vertelt tegen Entree dat het zijn droom is om binnen vijf jaar honderd filialen te openen. Jansen en Van Tilburg zijn nu op zoek naar een zakenpartner waarmee zij groter kunnen worden en willen dit vooral doen door middel van franchisers.

Positieve impact op wereld

Het doel van Greenrebel is om de visie van Jansen naar buiten te brengen: het maken van een positieve impact op de wereld. Daarover zegt hij dat je in Greenrebel gezonde en plantaardige fastfood kunt eten. “Fastfood staat voor veel mensen dichtbij, waardoor het makkelijker is om voor een plantaardige optie te gaan.” Hij voegt toe dat hij mensen niet wil overhalen over veganistisch te worden, maar wil mensen helpen om betere keuzes te maken.

Menu Greenrebel

Op de kaart in het café-restaurant staan gerechten die zijn ontwikkeld in samenwerking met chef-kok Tom Stoker. Hij heeft in Zuid-Afrika gewerkt en ervaring opgedaan in de cateringwereld. Nu maakt hij gerechten voor Greenrebel. Die variëren enorm, van wraps met rendang van kool tot salades, soepen en smoothies. In het restaurant zijn geen vleesvervangers aanwezig. Daarnaast zijn alle gerechten met duurzame en lokale producten gemaakt.

Door: Nationale Horecagids

17 september '25 (10:44)

Brand bij Domino’s Heiloo veroorzaakt door opladende accu’s

In een filiaal van pizzaketen Domino's in Heiloo is in de nacht van dinsdag op woensdag een brand uitgebroken. Meerdere omwonenden moesten hun huizen verlaten, meldt de Veiligheidsregio Noord-Holland.

26 augustus '25 ( 8:53)

Straks toch weer burrito's te koop na doorstart Taco Bell in Nederland

Fastfoodketen Taco Bell maakt een doorstart in Nederland. Volgens curator Maarten Jansen wordt de failliete maker van burrito's, taco's en quesadilla's overgenomen door SYMBRO. Die franchisepartij runt in het Verenigd Koninkrijk al meer dan honderd Taco Bell- en KFC-locaties.

22 augustus '25 ( 8:05)

Rapper Boef bezorgt bestellingen voor horecazaak in Rolls-Royce

Rapper Boef kondigt in een bericht op zijn Instagram Stories aan vrijdag in een "paarse Rolls-Royce" het land door te rijden, om zelf bestellingen van zijn horecaketen Chick&Cheez bij klanten te gaan bezorgen. In oktober vorig jaar ging Boef, die in het echt Sofiane Boussaadia heet, ook al de deuren langs om maaltijden rond te brengen.

05 augustus '25 (19:21)

KFC steeds populairder in Europa

Kipketen KFC verkoopt de laatste tijd meer kip en andere snacks in Europa. Ook in het Midden-Oosten, waar eerder nog sprake was van boycots tegen de Amerikaanse keten, gingen de verkopen omhoog. Alleen in thuismarkt de Verenigde Staten is de omzet afgelopen kwartaal gedaald.

24 juli '25 ( 9:06)

Taco Bell haalt het niet in Nederland en is bankroet verklaard

Fastfoodketen Taco Bell is in Nederland failliet verklaard door de rechtbank in Rotterdam. Dat komt naar voren uit het insolventieregister. Het van oorsprong Amerikaanse bedrijf serveert Mexicaans eten en had tien vestigingen in ons land. RTL Nieuws meldde als eerste over het bankroet.

27 mei '25 ( 8:39)

Nederlanders besteden jaarlijks €1,9 miljard aan fastfood

Nederlanders besteden jaarlijks in totaal 1,9 miljard euro bij de grootste fastfoodketens in Nederland. Per bezoek spenderen Nederlanders gemiddeld 23 euro en het meeste geld wordt uitgegeven bij sushiketens. Dat blijkt uit de Nationale Benchmark Fastfoodketens, een grootschalig onderzoek van marktonderzoeksbureau Multiscope onder bijna 7200 Nederlanders.

24 februari '25 (12:18)

Just Eat-verkoop levert topman Groen meer dan 311 miljoen op

De verkoop van Just Eat Takeaway, eigenaar van Thuisbezorgd, levert oprichter en topman Jitse Groen naar schatting ruim 311 miljoen euro op. Maandag werd bekend dat techinvesteerder Prosus het beursgenoteerde bedrijf overneemt voor 20,30 euro per aandeel. Dat komt neer op een overnameprijs van in totaal 4,1 miljard euro.

24 februari '25 (12:06)

Overname Thuisbezorgd-eigenaar geen verrassing, stelt vakbond

FNV vindt de overname van Thuisbezorgd-eigenaar Just Eat Takeaway door techinvesteerder Prosus "niet verrassend". Dat zegt vakbondsbestuurder Amrit Sewgobind. Hij benadrukt dat de belangrijkste zorg is of de banen bij de maaltijdbezorger behouden blijven en of dezelfde arbeidsvoorwaarden blijven gelden.

13 januari '25 ( 8:36)

Fastfoodzaken onder druk door zuinige consument, blijkt uit onderzoek

Goedkopere alternatieven voor buitenshuis eten, zoals bij een fastfoodzaak of eten laten bezorgen, worden harder geraakt door consumenten die minder geld uitgeven dan duurdere horeca-opties. Dat meldt kennisplatform FoodService Instituut Nederland (FSIN), dat benadrukt dat eetzaken voor een snelle hap doorgaans juist profiteren van consumenten die het zuiniger aan doen.

31 december '24 ( 8:50)

Variaties van oliebol in trek, maar traditionele oliebol nog altijd populairst

Deze dagen gaan er weer tienduizenden oliebollen over de toonbank, zowel bij bakkers als in kramen, komt naar voren uit een rondgang van het ANP. De voorkeur gaat dit jaar ook uit naar variaties op de oliebol, zoals de Dubaibol. Maar de traditionele oliebol, met of zonder krenten, lijkt nog altijd het populairst.