Site logo
searchclose
Artikelen
Vacatures
Bedrijven
search
add

Wildlands Emmen gaat plantaardig eten stimuleren met menu’s zonder vlees

Door Redactie Nationale Horecagids
schedule 3 min
Wildlands Emmen gaat plantaardig eten stimuleren met menu’s zonder vlees
Dierenpark Wildlands in Emmen heeft een manier bedacht om haar bezoekers meer plantaardig te laten eten. Zo wordt er in één van de restaurants in de Drentse dierentuin enkel veganistische opties getoond bij de bestelpalen. Mensen die toch liever een stukje vlees of vis willen, kunnen hier dan specifiek naar vragen, meldt Looopings.

In het themagebied Serenga staat Momma’s Restaurant. Daar is kunnen bezoekers allerlei burgers bestellen, van kipburgers tot visburgers. Alle burgers hebben een plantaardige variant. Op het moment dat iemand één van de burgers besteld, wordt de veganistische versie direct geselecteerd.

Om toch een stukje vlees of vis te krijgen, moeten mensen nog een aparte handeling maken tijdens het bestellen. Zij moeten dit op het scherm aanvinken. Maar de menu’s worden standaard veganistisch geserveerd, meldt een woordvoerder van het dierenpark.

Veganistisch promoten

De dierentuin wil hiermee plantaardig eten stimuleren bij de bezoekers, zonder hun keuze in te perken. Daarentegen is het straks wel zo dat er alleen nog maar veganistische saucijzenbroodjes verkrijgbaar zijn, die worden gemaakt door De Vegetarische Slager.

Wildlands is al langere tijd bezig met het gezonder en duurzamer maken van het horeca-aanbod in de dierentuin. Voorheen zijn de slushdrankjes al suikervrij gemaakt, hoewel daar nooit veel aandacht aan is besteed. Wildlands stelt dat niemand de verandering heeft opgemerkt.

Door: Nationale Horecagids

07 juni '23 (12:46)

Utrechtse cafetaria Ten Beste neemt concurrent ’t Hoekje over

Het is bijna alsof Ajax plotseling Feyenoord overneemt. Of dat de McDonald’s Big Macs gaat verkopen in de Burger King. De Utrechtse cafetaria Ten Beste neemt het pand over van de buurman en concurrent ’t Hoekje. Dat meldt RTV Utrecht.

06 juni '23 (11:28)

Overheid lanceert campagne ‘Minder Wegwerpplastic’

De Rijksoverheid is begonnen met een campagne om wegwerpplastics te verminderen. Dat doet de overheid onder andere via de website . Daar kunnen cafetariahouders banners en teksten downloaden. Daarmee kunnen de ondernemers hun klanten informeren over de nieuwe regelgeving omtrent de Single Use Plastics (SUP’s). Die gaat 1 juli van start, meldt Frituurwereld.

05 juni '23 (11:26)

Frietbakkers Franky en Coen voor de twaalfde keer met friet naar Oekraïne

Op vrijdag 16 juni gaan de Brabantse cafetariahouders Franky van Hintum en Coen van Oosten voor de twaalfde keer afreizen naar Oekraïne. Daar gaan de twee naar het oostelijke deel van het land, naar de getroffen stad Bachmoet in de Donbas. Ze gaan opnieuw friet, snacks en frisdrank uitdelen. Dat meldt Frituurwereld.

05 juni '23 ( 9:33)

Zorgen over verkeersveiligheid rond nieuwe McDonald’s Krimpen

De aanstaande vestiging van de McDonald’s in Krimpen aan den IJssel levert de nodige bezorgdheid op onder bewoners. Saskia Bijl van Krimpens Belang bracht afgelopen donderdagavond tijdens de raadsvergadering de verkeersveiligheid rondom het fastfoodrestaurant ter sprake. Zij stelt dat de locatie al een punt is waar vele mensen oversteken en veel fietsers rijden. “Is er al nagedacht over de situatie die de komst van het restaurant met zich meebrengt?” Dat meldt het Kontakt.

01 juni '23 (13:23)

Voedingscentrum blijft aandringen op terugdringen verkooppunten fastfood

Volgens het Voedingscentrum is het lastig overgewicht bij kinderen en jongeren terug te dringen omdat maatregelen vaak vrijblijvend zijn en de verleidingen groot blijven. Bij de aanpak gaat het volgens een woordvoerster ook om "intrinsieke motivatie".

01 juni '23 ( 9:38)

Wat betaal je straks voor wegwerpbekers- en bakjes met plastic?

Wie vanaf 1 juli eten of drinken afhaalt of laat bezorgen, betaalt extra voor wegwerpbekers en -bakjes die (deels) gemaakt zijn van plastic. Ondernemers mogen die niet meer gratis aanbieden. Ook zijn zij vanaf 1 juli verplicht om een herbruikbare optie aan te bieden. Dat kan op twee manieren: ondernemers vullen de beker of het bakjes dat je zelf meebrengt of bieden een beker of bakje aan dat je weer terug kunt brengen. Van wegwerp naar hergebruik: beter voor het milieu en voor de portemonnee, meldt Rijksoverheid.

31 mei '23 (13:22)

Sugo Pizza gaat inzetten op plantaardig

Pizzaketen Sugo Pizza neemt voortaan plantaardig als de norm voor hun gerechten. Binnenkort lanceert de onderneming een nieuwe menukaart, waar de vierkante pizza’s met dierlijke producten een aparte sectie krijgen. Om de plantaardige pizza’s aan te kleden gaat Sugo Pizza een samenwerking aan met Redefine Meat. Dat meldt Out of Home Shops.

30 mei '23 (14:08)

Steeds meer partijen naar frietmarkt via loaded fries

De frietmarkt krijgt steeds meer nieuwe spelers op het toneel. Met de verkoop van loaded fries, frietjes met extra garnering en toppings, treden ook non-frietzaken in de markt van de gefrituurde aardappelen. Zo is recent Domino’s Pizza begonnen met de verkoop van deze luxe frietes. Ook lunchroom Bufkes verkoopt al enige tijd loaded fries. Dat meldt Frituurwereld.

26 mei '23 (11:44)

New York Pizza en FOUR Amsterdam gaan exclusieve samenwerking aan

New York Pizza en kledingmerk FOUR Amsterdam hebben binnen een exclusieve samenwerking een speciale collectie ontwerpen: NYP X FOUR. De collectie bevat onder meer een Varsity jacket, een hoodie en een pet. Pizzabakkers en -koeriers die nieuw in dienst komen bij New York Pizza, krijgen gratis een t-shirt van de collectie die 79 euro kost. Vanaf 26 mei 2023 is de NYP X FOUR-collectie in beperkte oplage beschikbaar via FOUR Amsterdam. Dit meldt New York Pizza.

26 mei '23 (11:19)

'Geen tekorten aan nasi- en bamischijven bij snackbars die ze zelf maken'

Volgens directeur Frans van Rooij van het Nederlands Frituurcentrum kunnen tekorten aan nasi- en bamischijven voorkomen worden als snackbars die producten zelf maken. Door grote vraag naar deze snacks bij de Achterhoekse saus- en snackmaker Elite, dreigde er een tekort. Frituurondernemers die nooit tekortkomen, zijn degenen die ze zelf maken. Dit meldt Frituurwereld.