Site logo
searchclose
Artikelen
Vacatures
Bedrijven
search
add
Banner

Burger King en De Vegetarische Slager lanceren Veggie Pack(t)

Door Redactie Nationale Horecagids
schedule 3 min
location_on [xx]km
Foto door: De Vegetarische Slager
Deze week is het de Nationale Week zonder Vlees & Zuivel. Om die te vieren hebben de Burger King en De Vegetarische Slager het ‘Veggie Pack(t)’ in het leven geroepen. Via de link kunnen mensen een pact sluiten om een vegetarische variant van hun favoriete burger te proberen, meldt Duurzaam-ondernemen.

De actie is een reactie op het consumptiegedrag van veel Nederlanders. Uit een onderzoek van HelloFresh in opdracht van De Vegetarische Slager bleek dat de helft van de Nederlanders wel minder vlees wíl eten maar dit vervolgens niet doet. Daarbij zou een belangrijke reden zijn dat mensen plantaardige alternatieven niet lekker genoeg vinden. Om dit tegen te gaan heeft De Vegetarische Slager samen met Burger King de actie Veggie Pack(t) in het leven geroepen.

Samen hebben de twee bedrijven twintig plantaardige burgers gemaakt die er volgens de beide partijen net zo uitzien en smaken als echt vlees. Via de link kunnen consumenten een pact met zichzelf sluiten om eenmalig een vegetarisch alternatief te proberen. Daarnaast kun je dan kans maken op een Veggie Pack, een fanny pack voor het festivalseizoen.

De Vegetarische Slager en Burger King hebben al sinds 2019 diverse samenwerkingen. Zo ontwikkelden zij de Plant-based Whopper en de Long Chicken en Nuggets. Later volgde meer vegetarische opties.

Onderzoek consumptiegedrag

In opdracht van de Burger King en De Vegetarische Slager is een onafhankelijk onderzoek uitgevoerd onder 717 respondenten. De enquete werd online afgenomen en vond plaats in februari 2023, onder Nederlanders van 16 jaar en ouder.

Door: Nationale Horecagids

13 januari '25 ( 8:36)

Fastfoodzaken onder druk door zuinige consument, blijkt uit onderzoek

Goedkopere alternatieven voor buitenshuis eten, zoals bij een fastfoodzaak of eten laten bezorgen, worden harder geraakt door consumenten die minder geld uitgeven dan duurdere horeca-opties. Dat meldt kennisplatform FoodService Instituut Nederland (FSIN), dat benadrukt dat eetzaken voor een snelle hap doorgaans juist profiteren van consumenten die het zuiniger aan doen.

31 december '24 ( 8:50)

Variaties van oliebol in trek, maar traditionele oliebol nog altijd populairst

Deze dagen gaan er weer tienduizenden oliebollen over de toonbank, zowel bij bakkers als in kramen, komt naar voren uit een rondgang van het ANP. De voorkeur gaat dit jaar ook uit naar variaties op de oliebol, zoals de Dubaibol. Maar de traditionele oliebol, met of zonder krenten, lijkt nog altijd het populairst.

24 december '24 (10:20)

McDonald's breidt uit, maar stuit op verzet van bewoners

McDonald's wil uitbreiden naar dorpen en provinciale wegen, maar bewoners en gemeenten zien dat niet altijd zitten. Het fastfoodconcern stuit op verzet in onder andere Rheden, Deurne en Zutphen. Dit meldt NOS.

29 oktober '24 ( 8:35)

Nieuwe horecaformule rapper Boef groot succes: razendsnelle uitverkoop

Rapper Boef heeft verrast gereageerd na de recente lancering van zijn nieuwe horecaformule Chick&Cheez. "Hier word je als eigenaar lijp van", deelt hij op zijn Instagram Stories bij reacties van klanten die door die razendsnelle uitverkoop net te laat waren. De 31-jarige artiest reisde onlangs vanuit zijn woonplaats Dubai in de Verenigde Arabische Emiraten naar Nederland af om bij de opening van de ruim vijftig vestigingen te zijn.

23 oktober '24 ( 8:30)

Rapper Boef opent eigen fastfoodketen CHICK&CHEEZ

Boef opent donderdag zijn eigen fastfoodketen, genaamd CHICK&CHEEZ. Dat maakt de 31-jarige artiest dinsdag bekend. "Ik ben zwaar liefhebber van zowel kip als kaas en ik heb het gecombineerd in mijn eigen keten", schrijft Boef op Instagram.

08 oktober '24 (16:17)

Dunkin', bekende koffie- en donutketen, failliet in Nederland

UTRECHT (ANP) - Koffie- en donutketen Dunkin' is in Nederland failliet. Dat heeft medeaandeelhouder Roberto Fava bevestigd na een bericht van De Telegraaf. De curator van Dunki' zegt tegen de krant dat de ongeveer vijftig winkels voorlopig openblijven.

04 september '24 ( 9:47)

In tien jaar ruim 6000 fastfoodrestaurants meer in Nederland

DEN HAAG (ANP) - Het aantal fastfoodrestaurants is in tien jaar tijd met meer dan de helft gestegen, meldt het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). Begin dit jaar telde Nederland ruim 19.000 van dit soort eetplekken, terwijl dat er in 2014 nog ongeveer 12.600 waren.

01 augustus '24 (10:03)

Flinke brand gewoed bij snackbar; politie vermoedt brandstichting

Bij een snackbar in Amsterdam-Zuid heeft afgelopen nacht een flinke brand gewoed. De politie meldt donderdagochtend dat er een vermoeden is van brandstichting. Bij de brand raakte niemand gewond, maar een paar mensen moesten door ambulancepersoneel worden nagekeken omdat ze rook hadden ingeademd.

19 juni '24 ( 6:49)

Reclame Code Commissie fluit McDonald's terug over frietjes

McDonald's mag niet langer zeggen dat zijn Franse frietjes niets anders bevatten dan aardappel en zout. Dat deed de fastfoodketen in een paginagrote krantenadvertentie in maart. Voedselwaakhond Foodwatch won hierover een zaak bij de Reclame Code Commissie.

18 december '23 (13:32)

Veroordeling: 30 jaar cel voor dubbele moord McDonald's in Zwolle

Voor het doodschieten van twee broers in een vol McDonald's-restaurant in Zwolle is een 34-jarige man tot dertig jaar cel veroordeeld. De rechtbank achtte maandag een dubbele moord bewezen.