Site logo
searchclose
Artikelen
Vacatures
Bedrijven
search
add

Burger King en De Vegetarische Slager lanceren Veggie Pack(t)

Door Redactie Nationale Horecagids
schedule 3 min
Foto door: De Vegetarische Slager
Deze week is het de Nationale Week zonder Vlees & Zuivel. Om die te vieren hebben de Burger King en De Vegetarische Slager het ‘Veggie Pack(t)’ in het leven geroepen. Via de link kunnen mensen een pact sluiten om een vegetarische variant van hun favoriete burger te proberen, meldt Duurzaam-ondernemen.

De actie is een reactie op het consumptiegedrag van veel Nederlanders. Uit een onderzoek van HelloFresh in opdracht van De Vegetarische Slager bleek dat de helft van de Nederlanders wel minder vlees wíl eten maar dit vervolgens niet doet. Daarbij zou een belangrijke reden zijn dat mensen plantaardige alternatieven niet lekker genoeg vinden. Om dit tegen te gaan heeft De Vegetarische Slager samen met Burger King de actie Veggie Pack(t) in het leven geroepen.

Samen hebben de twee bedrijven twintig plantaardige burgers gemaakt die er volgens de beide partijen net zo uitzien en smaken als echt vlees. Via de link kunnen consumenten een pact met zichzelf sluiten om eenmalig een vegetarisch alternatief te proberen. Daarnaast kun je dan kans maken op een Veggie Pack, een fanny pack voor het festivalseizoen.

De Vegetarische Slager en Burger King hebben al sinds 2019 diverse samenwerkingen. Zo ontwikkelden zij de Plant-based Whopper en de Long Chicken en Nuggets. Later volgde meer vegetarische opties.

Onderzoek consumptiegedrag

In opdracht van de Burger King en De Vegetarische Slager is een onafhankelijk onderzoek uitgevoerd onder 717 respondenten. De enquete werd online afgenomen en vond plaats in februari 2023, onder Nederlanders van 16 jaar en ouder.

Door: Nationale Horecagids

07 juni '23 (12:46)

Utrechtse cafetaria Ten Beste neemt concurrent ’t Hoekje over

Het is bijna alsof Ajax plotseling Feyenoord overneemt. Of dat de McDonald’s Big Macs gaat verkopen in de Burger King. De Utrechtse cafetaria Ten Beste neemt het pand over van de buurman en concurrent ’t Hoekje. Dat meldt RTV Utrecht.

06 juni '23 (11:28)

Overheid lanceert campagne ‘Minder Wegwerpplastic’

De Rijksoverheid is begonnen met een campagne om wegwerpplastics te verminderen. Dat doet de overheid onder andere via de website . Daar kunnen cafetariahouders banners en teksten downloaden. Daarmee kunnen de ondernemers hun klanten informeren over de nieuwe regelgeving omtrent de Single Use Plastics (SUP’s). Die gaat 1 juli van start, meldt Frituurwereld.

05 juni '23 (11:26)

Frietbakkers Franky en Coen voor de twaalfde keer met friet naar Oekraïne

Op vrijdag 16 juni gaan de Brabantse cafetariahouders Franky van Hintum en Coen van Oosten voor de twaalfde keer afreizen naar Oekraïne. Daar gaan de twee naar het oostelijke deel van het land, naar de getroffen stad Bachmoet in de Donbas. Ze gaan opnieuw friet, snacks en frisdrank uitdelen. Dat meldt Frituurwereld.

05 juni '23 ( 9:33)

Zorgen over verkeersveiligheid rond nieuwe McDonald’s Krimpen

De aanstaande vestiging van de McDonald’s in Krimpen aan den IJssel levert de nodige bezorgdheid op onder bewoners. Saskia Bijl van Krimpens Belang bracht afgelopen donderdagavond tijdens de raadsvergadering de verkeersveiligheid rondom het fastfoodrestaurant ter sprake. Zij stelt dat de locatie al een punt is waar vele mensen oversteken en veel fietsers rijden. “Is er al nagedacht over de situatie die de komst van het restaurant met zich meebrengt?” Dat meldt het Kontakt.

01 juni '23 (13:23)

Voedingscentrum blijft aandringen op terugdringen verkooppunten fastfood

Volgens het Voedingscentrum is het lastig overgewicht bij kinderen en jongeren terug te dringen omdat maatregelen vaak vrijblijvend zijn en de verleidingen groot blijven. Bij de aanpak gaat het volgens een woordvoerster ook om "intrinsieke motivatie".

01 juni '23 ( 9:38)

Wat betaal je straks voor wegwerpbekers- en bakjes met plastic?

Wie vanaf 1 juli eten of drinken afhaalt of laat bezorgen, betaalt extra voor wegwerpbekers en -bakjes die (deels) gemaakt zijn van plastic. Ondernemers mogen die niet meer gratis aanbieden. Ook zijn zij vanaf 1 juli verplicht om een herbruikbare optie aan te bieden. Dat kan op twee manieren: ondernemers vullen de beker of het bakjes dat je zelf meebrengt of bieden een beker of bakje aan dat je weer terug kunt brengen. Van wegwerp naar hergebruik: beter voor het milieu en voor de portemonnee, meldt Rijksoverheid.

31 mei '23 (13:22)

Sugo Pizza gaat inzetten op plantaardig

Pizzaketen Sugo Pizza neemt voortaan plantaardig als de norm voor hun gerechten. Binnenkort lanceert de onderneming een nieuwe menukaart, waar de vierkante pizza’s met dierlijke producten een aparte sectie krijgen. Om de plantaardige pizza’s aan te kleden gaat Sugo Pizza een samenwerking aan met Redefine Meat. Dat meldt Out of Home Shops.

30 mei '23 (14:08)

Steeds meer partijen naar frietmarkt via loaded fries

De frietmarkt krijgt steeds meer nieuwe spelers op het toneel. Met de verkoop van loaded fries, frietjes met extra garnering en toppings, treden ook non-frietzaken in de markt van de gefrituurde aardappelen. Zo is recent Domino’s Pizza begonnen met de verkoop van deze luxe frietes. Ook lunchroom Bufkes verkoopt al enige tijd loaded fries. Dat meldt Frituurwereld.

26 mei '23 (11:44)

New York Pizza en FOUR Amsterdam gaan exclusieve samenwerking aan

New York Pizza en kledingmerk FOUR Amsterdam hebben binnen een exclusieve samenwerking een speciale collectie ontwerpen: NYP X FOUR. De collectie bevat onder meer een Varsity jacket, een hoodie en een pet. Pizzabakkers en -koeriers die nieuw in dienst komen bij New York Pizza, krijgen gratis een t-shirt van de collectie die 79 euro kost. Vanaf 26 mei 2023 is de NYP X FOUR-collectie in beperkte oplage beschikbaar via FOUR Amsterdam. Dit meldt New York Pizza.

26 mei '23 (11:19)

'Geen tekorten aan nasi- en bamischijven bij snackbars die ze zelf maken'

Volgens directeur Frans van Rooij van het Nederlands Frituurcentrum kunnen tekorten aan nasi- en bamischijven voorkomen worden als snackbars die producten zelf maken. Door grote vraag naar deze snacks bij de Achterhoekse saus- en snackmaker Elite, dreigde er een tekort. Frituurondernemers die nooit tekortkomen, zijn degenen die ze zelf maken. Dit meldt Frituurwereld.