Site logo
searchclose
Artikelen
Vacatures
Bedrijven
search
add

FEBO gaat snackboxen verkopen op Too Good To Go om voedselverspilling tegen te gaan

Door Redactie Nationale Horecagids
schedule 3 min
FEBO gaat snackboxen verkopen op Too Good To Go om voedselverspilling tegen te gaan
Cafetariaketen FEBO heeft aangekondigd dat zij in de loop van het jaar Snackboxen gaat verkopen op de Too Good To Go-app. Zij gaan dit doen om voedselverspilling te verminderen. Op de app kunnen mensen de Snackboxen bestellen met dagverse producten van FEBO. Deze hebben een beperkte houdbaarheid, maar smaken nog te goed om weg te gooien. Dit meldt FEBO. 

De FEBO gaat in de Snackboxen producten als kroketten, frikandellen, burgers en krokantjes aanbieden. Op deze manier hoopt de cafetariaformule minder voedsel weg te hoeven gooien. Andere foodketens werken op dit moment al samen met de Too Good to Go-app.

Win-win-win situatie

Het plan is dat de FEBO zich later dit jaar gaat aansluiten bij Too Good to Go. De missie van de app sluit goed aan bij die van de FEBO. De afgelopen weken is een proef gedraaid bij 23 vestigingen van de FEBO. De directeur van de keten, Dennis de Borst, zegt: “We kregen veel positieve reacties van zowel gasten als medewerkers. De medewerkers halen voldoening uit het maken van de Snackboxen en we krijgen positieve reacties van onze gasten. Een win-win-win situatie dus.”

Niet alleen de FEBO is blij met de plannen voor de samenwerking. Ook Julia Fruitema van Too Good To Go kijkt ernaar uit om de producten van de cafetariaformule te verkopen via hun app. Ze geeft aan dat ze het ‘onwijs gaaf vindt’ om de inzet te zien van de FEBO-vestigingen. Fruitema vindt dat alle vestigingsmanagers zichzelf een schouderklopje mogen geven. “We kijken uit naar de volgende stappen in onze samenwerking om de vestigingen in de richting van nog minder derving te begeleiden.”

Door: Nationale Horecagids

08 juni '23 (15:38)

Nieuw gezond fastfoodconcept in Nederland: Hawaiian Poké Bowl

Hawaiian Poké  Bowl, een gezond fastfoodinitiatief uit België, heeft zich nu ook gevestigd in Maastricht, Tilburg, Eindhoven en Arnhem. De formule uit 2018 laat klanten zelf poké bowls samenstellen met verse ingrediënten. Hawaiian Poké Bowl heeft dertig vestigingen in België en vier in Nederland. Dit meldt Misset Horeca.

08 juni '23 (14:58)

'Intrekken coronabetalingsregeling leidt mogelijk tot faillissementsgolf'

Maar liefst 60.000 ondernemers zijn nog niet begonnen met het aflossen van hun coronaschuld. Staatssecretaris Van Rij geeft aan niet te weten of het gaat om ondernemers die niet willen of niet kunnen betalen. "Laten we niet onderschatten hoe de hoge kosten nu drukken op ondernemers. Dat is - in combinatie met het feit dat veel mkb’ers die kosten niet durven door te berekenen aan klanten - ronduit zorgelijk", zegt Jade Karthaus, hoofdredacteur van MKB Servicedesk Dit meldt MKB Servicedesk. 

07 juni '23 (12:46)

Utrechtse cafetaria Ten Beste neemt concurrent ’t Hoekje over

Het is bijna alsof Ajax plotseling Feyenoord overneemt. Of dat de McDonald’s Big Macs gaat verkopen in de Burger King. De Utrechtse cafetaria Ten Beste neemt het pand over van de buurman en concurrent ’t Hoekje. Dat meldt RTV Utrecht.

06 juni '23 (11:28)

Overheid lanceert campagne ‘Minder Wegwerpplastic’

De Rijksoverheid is begonnen met een campagne om wegwerpplastics te verminderen. Dat doet de overheid onder andere via de website . Daar kunnen cafetariahouders banners en teksten downloaden. Daarmee kunnen de ondernemers hun klanten informeren over de nieuwe regelgeving omtrent de Single Use Plastics (SUP’s). Die gaat 1 juli van start, meldt Frituurwereld.

05 juni '23 (11:26)

Frietbakkers Franky en Coen voor de twaalfde keer met friet naar Oekraïne

Op vrijdag 16 juni gaan de Brabantse cafetariahouders Franky van Hintum en Coen van Oosten voor de twaalfde keer afreizen naar Oekraïne. Daar gaan de twee naar het oostelijke deel van het land, naar de getroffen stad Bachmoet in de Donbas. Ze gaan opnieuw friet, snacks en frisdrank uitdelen. Dat meldt Frituurwereld.

05 juni '23 ( 9:33)

Zorgen over verkeersveiligheid rond nieuwe McDonald’s Krimpen

De aanstaande vestiging van de McDonald’s in Krimpen aan den IJssel levert de nodige bezorgdheid op onder bewoners. Saskia Bijl van Krimpens Belang bracht afgelopen donderdagavond tijdens de raadsvergadering de verkeersveiligheid rondom het fastfoodrestaurant ter sprake. Zij stelt dat de locatie al een punt is waar vele mensen oversteken en veel fietsers rijden. “Is er al nagedacht over de situatie die de komst van het restaurant met zich meebrengt?” Dat meldt het Kontakt.

01 juni '23 (13:23)

Voedingscentrum blijft aandringen op terugdringen verkooppunten fastfood

Volgens het Voedingscentrum is het lastig overgewicht bij kinderen en jongeren terug te dringen omdat maatregelen vaak vrijblijvend zijn en de verleidingen groot blijven. Bij de aanpak gaat het volgens een woordvoerster ook om "intrinsieke motivatie".

01 juni '23 ( 9:38)

Wat betaal je straks voor wegwerpbekers- en bakjes met plastic?

Wie vanaf 1 juli eten of drinken afhaalt of laat bezorgen, betaalt extra voor wegwerpbekers en -bakjes die (deels) gemaakt zijn van plastic. Ondernemers mogen die niet meer gratis aanbieden. Ook zijn zij vanaf 1 juli verplicht om een herbruikbare optie aan te bieden. Dat kan op twee manieren: ondernemers vullen de beker of het bakjes dat je zelf meebrengt of bieden een beker of bakje aan dat je weer terug kunt brengen. Van wegwerp naar hergebruik: beter voor het milieu en voor de portemonnee, meldt Rijksoverheid.

31 mei '23 (13:22)

Sugo Pizza gaat inzetten op plantaardig

Pizzaketen Sugo Pizza neemt voortaan plantaardig als de norm voor hun gerechten. Binnenkort lanceert de onderneming een nieuwe menukaart, waar de vierkante pizza’s met dierlijke producten een aparte sectie krijgen. Om de plantaardige pizza’s aan te kleden gaat Sugo Pizza een samenwerking aan met Redefine Meat. Dat meldt Out of Home Shops.

30 mei '23 (14:08)

Steeds meer partijen naar frietmarkt via loaded fries

De frietmarkt krijgt steeds meer nieuwe spelers op het toneel. Met de verkoop van loaded fries, frietjes met extra garnering en toppings, treden ook non-frietzaken in de markt van de gefrituurde aardappelen. Zo is recent Domino’s Pizza begonnen met de verkoop van deze luxe frietes. Ook lunchroom Bufkes verkoopt al enige tijd loaded fries. Dat meldt Frituurwereld.