Site logo
searchclose
Artikelen
Vacatures
Bedrijven
search
add
Banner

FEBO gaat snackboxen verkopen op Too Good To Go om voedselverspilling tegen te gaan

Door Redactie Nationale Horecagids
schedule 3 min
location_on [xx]km
FEBO gaat snackboxen verkopen op Too Good To Go om voedselverspilling tegen te gaan
Cafetariaketen FEBO heeft aangekondigd dat zij in de loop van het jaar Snackboxen gaat verkopen op de Too Good To Go-app. Zij gaan dit doen om voedselverspilling te verminderen. Op de app kunnen mensen de Snackboxen bestellen met dagverse producten van FEBO. Deze hebben een beperkte houdbaarheid, maar smaken nog te goed om weg te gooien. Dit meldt FEBO. 

De FEBO gaat in de Snackboxen producten als kroketten, frikandellen, burgers en krokantjes aanbieden. Op deze manier hoopt de cafetariaformule minder voedsel weg te hoeven gooien. Andere foodketens werken op dit moment al samen met de Too Good to Go-app.

Win-win-win situatie

Het plan is dat de FEBO zich later dit jaar gaat aansluiten bij Too Good to Go. De missie van de app sluit goed aan bij die van de FEBO. De afgelopen weken is een proef gedraaid bij 23 vestigingen van de FEBO. De directeur van de keten, Dennis de Borst, zegt: “We kregen veel positieve reacties van zowel gasten als medewerkers. De medewerkers halen voldoening uit het maken van de Snackboxen en we krijgen positieve reacties van onze gasten. Een win-win-win situatie dus.”

Niet alleen de FEBO is blij met de plannen voor de samenwerking. Ook Julia Fruitema van Too Good To Go kijkt ernaar uit om de producten van de cafetariaformule te verkopen via hun app. Ze geeft aan dat ze het ‘onwijs gaaf vindt’ om de inzet te zien van de FEBO-vestigingen. Fruitema vindt dat alle vestigingsmanagers zichzelf een schouderklopje mogen geven. “We kijken uit naar de volgende stappen in onze samenwerking om de vestigingen in de richting van nog minder derving te begeleiden.”

Door: Nationale Horecagids

26 augustus '25 ( 8:53)

Straks toch weer burrito's te koop na doorstart Taco Bell in Nederland

Fastfoodketen Taco Bell maakt een doorstart in Nederland. Volgens curator Maarten Jansen wordt de failliete maker van burrito's, taco's en quesadilla's overgenomen door SYMBRO. Die franchisepartij runt in het Verenigd Koninkrijk al meer dan honderd Taco Bell- en KFC-locaties.

22 augustus '25 ( 8:05)

Rapper Boef bezorgt bestellingen voor horecazaak in Rolls-Royce

Rapper Boef kondigt in een bericht op zijn Instagram Stories aan vrijdag in een "paarse Rolls-Royce" het land door te rijden, om zelf bestellingen van zijn horecaketen Chick&Cheez bij klanten te gaan bezorgen. In oktober vorig jaar ging Boef, die in het echt Sofiane Boussaadia heet, ook al de deuren langs om maaltijden rond te brengen.

05 augustus '25 (19:21)

KFC steeds populairder in Europa

Kipketen KFC verkoopt de laatste tijd meer kip en andere snacks in Europa. Ook in het Midden-Oosten, waar eerder nog sprake was van boycots tegen de Amerikaanse keten, gingen de verkopen omhoog. Alleen in thuismarkt de Verenigde Staten is de omzet afgelopen kwartaal gedaald.

24 juli '25 ( 9:06)

Taco Bell haalt het niet in Nederland en is bankroet verklaard

Fastfoodketen Taco Bell is in Nederland failliet verklaard door de rechtbank in Rotterdam. Dat komt naar voren uit het insolventieregister. Het van oorsprong Amerikaanse bedrijf serveert Mexicaans eten en had tien vestigingen in ons land. RTL Nieuws meldde als eerste over het bankroet.

27 mei '25 ( 8:39)

Nederlanders besteden jaarlijks €1,9 miljard aan fastfood

Nederlanders besteden jaarlijks in totaal 1,9 miljard euro bij de grootste fastfoodketens in Nederland. Per bezoek spenderen Nederlanders gemiddeld 23 euro en het meeste geld wordt uitgegeven bij sushiketens. Dat blijkt uit de Nationale Benchmark Fastfoodketens, een grootschalig onderzoek van marktonderzoeksbureau Multiscope onder bijna 7200 Nederlanders.

24 februari '25 (12:18)

Just Eat-verkoop levert topman Groen meer dan 311 miljoen op

De verkoop van Just Eat Takeaway, eigenaar van Thuisbezorgd, levert oprichter en topman Jitse Groen naar schatting ruim 311 miljoen euro op. Maandag werd bekend dat techinvesteerder Prosus het beursgenoteerde bedrijf overneemt voor 20,30 euro per aandeel. Dat komt neer op een overnameprijs van in totaal 4,1 miljard euro.

24 februari '25 (12:06)

Overname Thuisbezorgd-eigenaar geen verrassing, stelt vakbond

FNV vindt de overname van Thuisbezorgd-eigenaar Just Eat Takeaway door techinvesteerder Prosus "niet verrassend". Dat zegt vakbondsbestuurder Amrit Sewgobind. Hij benadrukt dat de belangrijkste zorg is of de banen bij de maaltijdbezorger behouden blijven en of dezelfde arbeidsvoorwaarden blijven gelden.

13 januari '25 ( 8:36)

Fastfoodzaken onder druk door zuinige consument, blijkt uit onderzoek

Goedkopere alternatieven voor buitenshuis eten, zoals bij een fastfoodzaak of eten laten bezorgen, worden harder geraakt door consumenten die minder geld uitgeven dan duurdere horeca-opties. Dat meldt kennisplatform FoodService Instituut Nederland (FSIN), dat benadrukt dat eetzaken voor een snelle hap doorgaans juist profiteren van consumenten die het zuiniger aan doen.

31 december '24 ( 8:50)

Variaties van oliebol in trek, maar traditionele oliebol nog altijd populairst

Deze dagen gaan er weer tienduizenden oliebollen over de toonbank, zowel bij bakkers als in kramen, komt naar voren uit een rondgang van het ANP. De voorkeur gaat dit jaar ook uit naar variaties op de oliebol, zoals de Dubaibol. Maar de traditionele oliebol, met of zonder krenten, lijkt nog altijd het populairst.

24 december '24 (10:20)

McDonald's breidt uit, maar stuit op verzet van bewoners

McDonald's wil uitbreiden naar dorpen en provinciale wegen, maar bewoners en gemeenten zien dat niet altijd zitten. Het fastfoodconcern stuit op verzet in onder andere Rheden, Deurne en Zutphen. Dit meldt NOS.