Site logo
searchclose
Artikelen
Vacatures
Bedrijven
search
add
Banner

Burger King groeit hard buiten VS, daarom krijgt Amerikaans menu nu upgrade

Door Redactie Nationale Horecagids
schedule 4 min
location_on [xx]km
Burger King groeit hard buiten VS, daarom krijgt Amerikaans menu nu upgrade
Burger King blijft zijn verkopen buiten de Verenigde Staten flink opvoeren. In de zomerperiode ging er voor meer dan een vijfde aan Whoppers, Twister Fries en andere snacks over de toonbank vergeleken met het derde kwartaal van vorig jaar.

De verkoopspurt komt deels doordat er meer restaurants geopend zijn, maar ook hiervoor gecorrigeerd stegen de internationale verkopen van Burger King met meer dan 15 procent. Op de Amerikaanse thuismarkt groeide Burger King maar zo'n 4 procent.

Probleemkindje

De Verenigde Staten zijn voor Burger King de laatste tijd eigenlijk het probleemkindje. Moederconcern Restaurant Brands International presenteerde in september zelfs een plan van 400 miljoen dollar om de verkopen daar op te vijzelen. Dat geld gaat onder meer naar het opknappen van restaurants, nieuw keukengerei en marketing.

Nieuwe Whopper-varianten 

Ook moet het Amerikaanse menu een upgrade krijgen, met onder meer nieuwe Whopper-varianten. Of die nieuwe burgers dan later misschien ook een weg zullen vinden naar Europa, is nog niet bekend.

Topman José Cil geeft aan de Amerikaanse franchiseondernemers zich inmiddels achter zijn zogeheten Reclaim the Flame-plan hebben geschaard. Dat vindt hij een goede zaak. Hij is sowieso tevreden met de prestaties van zijn bedrijf in de afgelopen periode. Niet alleen bij Burger King, maar ook bij koffieketen Tim Hortons en kipketen Popeyes Louisiana Kitchen zaten de verkopen in de lift.

De omzet voor het beursgenoteerde moederbedrijf dikte zo met meer dan 15 procent aan tot 1,7 miljard dollar. Onder de streep bleef 530 miljoen dollar over. In de vergelijkbare periode vorig jaar boekte Restaurant Brands International nog 329 miljoen dollar winst.

Door: ANP 

24 februari '25 (12:18)

Just Eat-verkoop levert topman Groen meer dan 311 miljoen op

De verkoop van Just Eat Takeaway, eigenaar van Thuisbezorgd, levert oprichter en topman Jitse Groen naar schatting ruim 311 miljoen euro op. Maandag werd bekend dat techinvesteerder Prosus het beursgenoteerde bedrijf overneemt voor 20,30 euro per aandeel. Dat komt neer op een overnameprijs van in totaal 4,1 miljard euro.

24 februari '25 (12:06)

Overname Thuisbezorgd-eigenaar geen verrassing, stelt vakbond

FNV vindt de overname van Thuisbezorgd-eigenaar Just Eat Takeaway door techinvesteerder Prosus "niet verrassend". Dat zegt vakbondsbestuurder Amrit Sewgobind. Hij benadrukt dat de belangrijkste zorg is of de banen bij de maaltijdbezorger behouden blijven en of dezelfde arbeidsvoorwaarden blijven gelden.

13 januari '25 ( 8:36)

Fastfoodzaken onder druk door zuinige consument, blijkt uit onderzoek

Goedkopere alternatieven voor buitenshuis eten, zoals bij een fastfoodzaak of eten laten bezorgen, worden harder geraakt door consumenten die minder geld uitgeven dan duurdere horeca-opties. Dat meldt kennisplatform FoodService Instituut Nederland (FSIN), dat benadrukt dat eetzaken voor een snelle hap doorgaans juist profiteren van consumenten die het zuiniger aan doen.

31 december '24 ( 8:50)

Variaties van oliebol in trek, maar traditionele oliebol nog altijd populairst

Deze dagen gaan er weer tienduizenden oliebollen over de toonbank, zowel bij bakkers als in kramen, komt naar voren uit een rondgang van het ANP. De voorkeur gaat dit jaar ook uit naar variaties op de oliebol, zoals de Dubaibol. Maar de traditionele oliebol, met of zonder krenten, lijkt nog altijd het populairst.

24 december '24 (10:20)

McDonald's breidt uit, maar stuit op verzet van bewoners

McDonald's wil uitbreiden naar dorpen en provinciale wegen, maar bewoners en gemeenten zien dat niet altijd zitten. Het fastfoodconcern stuit op verzet in onder andere Rheden, Deurne en Zutphen. Dit meldt NOS.

29 oktober '24 ( 8:35)

Nieuwe horecaformule rapper Boef groot succes: razendsnelle uitverkoop

Rapper Boef heeft verrast gereageerd na de recente lancering van zijn nieuwe horecaformule Chick&Cheez. "Hier word je als eigenaar lijp van", deelt hij op zijn Instagram Stories bij reacties van klanten die door die razendsnelle uitverkoop net te laat waren. De 31-jarige artiest reisde onlangs vanuit zijn woonplaats Dubai in de Verenigde Arabische Emiraten naar Nederland af om bij de opening van de ruim vijftig vestigingen te zijn.

23 oktober '24 ( 8:30)

Rapper Boef opent eigen fastfoodketen CHICK&CHEEZ

Boef opent donderdag zijn eigen fastfoodketen, genaamd CHICK&CHEEZ. Dat maakt de 31-jarige artiest dinsdag bekend. "Ik ben zwaar liefhebber van zowel kip als kaas en ik heb het gecombineerd in mijn eigen keten", schrijft Boef op Instagram.

08 oktober '24 (16:17)

Dunkin', bekende koffie- en donutketen, failliet in Nederland

UTRECHT (ANP) - Koffie- en donutketen Dunkin' is in Nederland failliet. Dat heeft medeaandeelhouder Roberto Fava bevestigd na een bericht van De Telegraaf. De curator van Dunki' zegt tegen de krant dat de ongeveer vijftig winkels voorlopig openblijven.

04 september '24 ( 9:47)

In tien jaar ruim 6000 fastfoodrestaurants meer in Nederland

DEN HAAG (ANP) - Het aantal fastfoodrestaurants is in tien jaar tijd met meer dan de helft gestegen, meldt het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). Begin dit jaar telde Nederland ruim 19.000 van dit soort eetplekken, terwijl dat er in 2014 nog ongeveer 12.600 waren.

01 augustus '24 (10:03)

Flinke brand gewoed bij snackbar; politie vermoedt brandstichting

Bij een snackbar in Amsterdam-Zuid heeft afgelopen nacht een flinke brand gewoed. De politie meldt donderdagochtend dat er een vermoeden is van brandstichting. Bij de brand raakte niemand gewond, maar een paar mensen moesten door ambulancepersoneel worden nagekeken omdat ze rook hadden ingeademd.