6 april 2022 om 18:26
< 1 min lezen

Coca-Cola richt zich op het aanbieden van suikervrije frisdranken

Coca-Cola gaat meer suikervrije frisdranken aanbieden. Het doel van het bedrijf is om over drie jaar de helft van het verkoopvolume te laten bestaan uit suikervrije en caloriearme dranken. Dit meldt Foodclicks.

Consumenten kiezen steeds vaker voor frisdranken met minder calorieën of suiker. Coca-Cola lanceert de Coca-Cola Zero Sugar Cherry, omdat volgens het bedrijf een op de vijf consumenten kiest voor frisdrank met een smaakje. Uit onderzoek blijkt dat meer dan de helft de voorkeur heeft voor de kersensmaak. Deze variant is ook in de horeca te verkrijgen in verschillende verpakkingen, zoals een 330 milliliter blikje, een 500 milliliter PET-fles en een 200 milliliter glazen fles.

Daarnaast komen er ook andere suikervrije smaken op de markt, zoals de Fuze Tea Black Tea Raspberry Mint No Sugar, Fuze Tea Green Tea Apple Kiwi No Sugar en Fanta Orange No Sugar.

Door: Nationale Horecagids

Relevante artikelen

Alles van fastfood
    • Fastfood

    Horeca makelaar: specialist in koop, verkoop en huur van horecapanden

    Gisteren om 14:43
    • Fastfood

    Faillissement dreigt voor De Pizzabakkers na sluiting

    15 oktober 2025 om 14:34

Aankomende evenementen

15 Nov
HORECA EXPO 2025
  • Buitenland
11 Jan
Horecava 2026
  • Noord-Holland
08 Feb
HorecaEvenTT 2026
  • Friesland