9 oktober 2019 om 16:16
< 1 min lezen

Hamburgerreclame valt verkeerd in België

Een reclame waarin een man zijn vrouw slaat omdat zijn hamburger in het verkeerde doosje zit, is veel mensen in België in het verkeerde keelgat geschoten, ook in de politiek. Het Nederlandse bedrijf achter de hamburger, Goodlife Foods, heeft de reclame inmiddels verwijderd van sociale media.

De Brusselse minister voor Gelijke Kansen dient een klacht in bij de Belgische versie van de Reclame Code Commissie. Haar Waalse collega bereidt een soortgelijke stap voor. De Jury voor Ethische Praktijken inzake Reclame (JEP) heeft inmiddels 300 klachten ontvangen. “Geweld in reclame is uit den boze, zegt JEP-voorzitter Piet Moens.

De Belgische minister van Gelijke Kansen Nathalie Muylle noemt de campagne “schandalig en onverantwoord”. Het Instituut voor Gelijkheid van Vrouwen en Mannen gaat na of de reclame strafbaar is.

Door: ANP

Relevante artikelen

Alles van fastfood
    • Fastfood

    Horeca makelaar: specialist in koop, verkoop en huur van horecapanden

    17 oktober 2025 om 14:43
    • Fastfood

    Faillissement dreigt voor De Pizzabakkers na sluiting

    15 oktober 2025 om 14:34

Aankomende evenementen

15 Nov
HORECA EXPO 2025
  • Buitenland
11 Jan
Horecava 2026
  • Noord-Holland
08 Feb
HorecaEvenTT 2026
  • Friesland