25 juli 2017 om 17:57
< 1 min lezen

McDonald’s doet aan klantenbinding

OAK BROOK (ANP) - Fastfoodketen McDonald's timmert stevig aan de weg. Het bedrijf verwelkomde het afgelopen kwartaal wereldwijd meer mensen in zijn restaurants, geholpen door een breder aanbod van onder meer sandwiches en goedkopere softdrinks. De vergelijkbare omzet viel 6,6 procent hoger uit dan een jaar eerder.

McDonald’s claimt op basis van dat omzetcijfer en de klantenaanwas de sterkste groei van de afgelopen vijf jaar te hebben gerealiseerd. Volgens topman Steve Easterbrook zijn steeds meer consumenten zich bewust van de verbeteringen die McDonald’s doorvoert.

De nettowinst steeg met 36 procent tot 6,1 miljard dollar. Daarmee presteerde het bedrijf ook beter dan waar kenners rekening mee hielden.

Relevante artikelen

Alles van fastfood
    • Fastfood

    Horeca makelaar: specialist in koop, verkoop en huur van horecapanden

    17 oktober 2025 om 14:43
    • Fastfood

    Faillissement dreigt voor De Pizzabakkers na sluiting

    15 oktober 2025 om 14:34

Aankomende evenementen

15 Nov
HORECA EXPO 2025
  • Buitenland
11 Jan
Horecava 2026
  • Noord-Holland
08 Feb
HorecaEvenTT 2026
  • Friesland