25 juli 2013 om 10:55
< 1 min lezen

Hogere snackprijzen stuwen omzet Pepsico

(Novum) – Frisdrank- en snackproducent Pepsico heeft in het tweede kwartaal 16,8 miljard dollar (12,7 miljard euro) omgezet, 2,1 procent meer dan in dezelfde periode vorig jaar. Met name de hogere prijzen voor de chips en snacks onder de merknaam Frito-Lay stuwden de omzet. Dat maakte Pepsico woensdag bekend.

De winst van Pepsico kwam in het tweede kwartaal uit op iets meer dan twee miljard dollar, 1,28 dollar per aandeel. In het tweede kwartaal van 2012 was dit nog respectievelijk anderhalf miljard en 0,94 dollar.

Relevante artikelen

Alles van fastfood
    • Fastfood

    Horeca makelaar: specialist in koop, verkoop en huur van horecapanden

    Vandaag om 14:43
    • Fastfood

    Faillissement dreigt voor De Pizzabakkers na sluiting

    15 oktober 2025 om 14:34

Aankomende evenementen

15 Nov
HORECA EXPO 2025
  • Buitenland
11 Jan
Horecava 2026
  • Noord-Holland
08 Feb
HorecaEvenTT 2026
  • Friesland