23 oktober 2012 om 11:23
< 1 min lezen

Gemengd beeld van DE Master Blenders

AMSTERDAM (Novum) – De omzet van koffie- en theebedrijf DE Master Blenders 1753 is in het derde kwartaal met anderhalf procent gedaald tot 645 miljoen euro, mede door de afstoot van de export van ongebrande koffiebonen. Op autonome basis steeg de omzet met 1,1 procent.

Dat maakte het bedrijf achter Senseo, Pickwick en Douwe Egberts dinsdag bekend in een tussentijds handelsbericht, zonder winstcijfers te vermelden. Topman Michiel Herkemij spreekt van een ‘gemengd beeld’.

DE was niet zo succesvol op de koffie- en theemarkt buiten de deur. Daar daalde de omzet met 1,3 procent. De omzet buiten West-Europa steeg met vier procent, met als belangrijke aanjager koffiemarkt Brazilië waar de prijzen werden verhoogd.

In West-Europa was er volgens Herkemij sprake solide prestaties in Nederland en duidelijke groei in Frankrijk en Spanje. In Duitsland pakten ‘agressieve’ prijsverhogingen echter negatief uit. De totale omzet in West-Europa steeg met 0,4 procent.

Het bedrijf behaalt naar eigen zeggen successen met een strategie om meer in te zetten op producten in het hogere segment en innovaties. De L’Or-capsules voor in Nespresso-apparaten van concurrent Nestlé doen het ‘zeer goed’ en zijn nu ook in Australië gelanceerd. Over de herlancering van Senseo met ‘kwaliteitsverbeteringen’ zegt DE alleen dat het ‘afgerond’ is.

Relevante artikelen

Alles van fastfood
    • Fastfood

    Horeca makelaar: specialist in koop, verkoop en huur van horecapanden

    17 oktober 2025 om 14:43
    • Fastfood

    Faillissement dreigt voor De Pizzabakkers na sluiting

    15 oktober 2025 om 14:34

Aankomende evenementen

15 Nov
HORECA EXPO 2025
  • Buitenland
11 Jan
Horecava 2026
  • Noord-Holland
08 Feb
HorecaEvenTT 2026
  • Friesland