Site logo
searchclose
Artikelen
Vacatures
Bedrijven
search
add
Banner

Citytrip Kopenhagen hoofdprijs Horecava QR game

Door Redactie Nationale Horecagids
schedule 6 min
location_on [xx]km

WOERDEN - In Nederland bezit 42 procent van de mensen een smartphone. Een verdubbeling ten opzichte van vorig jaar. Om bezoekers van de Horecava 2012 te laten ervaren welke mogelijkheden 'mobiele communicatie' biedt, lanceert KHN samen met Deli XL een unieke, interactieve QR-game.

Deelnemers maken kans op het winnen van Citytrip naar Kopenhagen door met de speciale 'Horecava' app zoveel mogelijk QR-codes te scannen die verspreid zijn over de beurs.

Gratis app
Beursbezoekers met een iPhone of Android-toestel kunnen de gratis 'Horecava'-app downloaden via www.khn.nl. Met behulp van de starttoets kan de game vanaf 9 januari direct gespeeld worden. Geregistreerde spelers worden zichtbaar op het leaderboard en maken kans op een scala aan prijzen.

Via pushberichten en sociale media blijven spelers op de hoogte van speciale acties en extra prijzen. De app is mede mogelijk gemaakt door Deli XL en de Horecava. De in-app twitterfeed selecteert op #horecava en #qrgame.

QR Game uniek in Nederland
De Horecava wordt jaarlijks door meer dan 40.000 ondernemers bezocht, die dit jaar de jacht kunnen openen op de juiste QR-codes. De ‘scavenger hunt', zoals de Amerikanen het noemen, is niet zomaar gewonnen. Eén van de grootste evenementen van de VS, de Comic-Con, introduceerde deze beursbeleving 2.0.

Dit werd al snel een groot succes. En nu is eenzelfde spel dus voor het eerst te spelen op de grootste vakbeurs voor de horeca. De productie en uitvoering van de QR-game is mogelijk gemaakt door Deli XL.

Kansen
QR staat voor Quick Respons en is een techniek om via de mobiel een website, tekst of filmpje snel toegankelijk te maken. De opvallende vierkante codes duiken overal op en bieden volop kansen voor extra beleving in de horeca.

De smartphone gaat immers altijd mee. Zo kan een QR code op de wijnkaart leiden naar een filmpje van het betreffende wijnhuis. En een QR-code op de voordeur naar een persoonlijke boodschap om gasten te verleiden binnen te komen.

Wereldreiziger
De Horecava QR-game is een app die beursbezoekers leidt over de beursvloer van de Horecava. In elke wereld hangen QR-codes die te scannen zijn met de interactieve app. Met elke scan verdient een speler punten. Door alle codes te scannen maakt een speler zijn digitale reis compleet en wordt hij ‘wereldreiziger'.

Geregistreerde spelers maken dagelijks kans op mooie prijzen. De hoofdprijs is een Citytrip voor twee personen naar Kopenhagen, thuishaven van het beste restaurant ter wereld van 2011: NOMA.

© Nationale Horecagids

01 september '25 (10:36)

Burgemeester Zandvoort: 'Ontzettend gezellige dag'

Burgemeester David Moolenburgh van Zandvoort kijkt terug op een "superdag", zegt hij zondagochtend. De pleinen in het dorp stonden zaterdagmiddag "ramvol" met mensen die op grote schermen keken naar de kwalificatie voor de Dutch Grand Prix die zondagmiddag wordt verreden op het circuit van Zandvoort. "Er waren veel meer mensen dan we verwachtten. Dat was echt ontzettend gezellig."

01 september '25 (10:20)

NS vervoert bijna 140.000 Formule 1-fans per trein

De NS heeft dit weekend naar eigen zeggen bijna 140.000 Formule 1-fans naar Zandvoort gebracht. Dat is volgens het vervoersbedrijf meer dan in de voorgaande vier edities van de Grand Prix en daarmee een record.

01 september '25 ( 9:19)

Dutch GP uitverkocht, grote vraag naar 2026

De Dutch Grand Prix is op zaterdag en zondag uitverkocht. De organisatie van de Formule 1-race in Zandvoort meldde ook dat de belangstelling voor de laatste editie, The Final Lap, in 2026 nu al ongekend groot is.

01 september '25 ( 8:32)

Fans vroeg op voor racedag Zandvoort

Formule 1-fans zijn zondagochtend al vroeg op de been voor de Dutch Grand Prix die in de middag wordt verreden op het circuit van Zandvoort. Velen hebben shirts aan en petjes op van Red Bull Racing, het team van Max Verstappen. Ook McLaren is goed vertegenwoordigd in de bezoekersstroom. De Australische coureur Oscar Piastri van McLaren pakte zaterdag in de kwalificatie poleposition.

29 augustus '25 (11:11)

Zandvoort in sfeer voor Dutch Grand Prix

Treinen tussen Amsterdam en Zandvoort hebben vroeg in de ochtend al honderden Formule 1-fans naar de kustplaats vervoerd. Het is druk op het station. Bij de merchandisestand op het stationsplein in Zandvoort wordt vrijdagochtend volop gekocht. Vooral de shirts, vissershoedjes en petjes zijn populair, zegt een medewerker tegen een ANP-verslaggever.

28 augustus '25 ( 8:56)

Nationale Viering Amsterdam 750 jaar sluit af met groots liveconcert

Amsterdam sluit zijn 750ste verjaardag op maandag 27 oktober af met een groot liveconcert: de Nationale Viering Amsterdam 750 jaar. Het muzikale slotakkoord wordt 's avonds live op tv uitgezonden.

26 augustus '25 ( 8:27)

Walibi trekt gewraakt reclamespotje voor Halloween definitief terug

Attractiepark Walibi Holland trekt een omstreden reclamespotje voor een Halloweenevenement definitief terug. Het bedrijf zei eerder dat het spotje na zondag weer te zien zou zijn, maar nu kiest het park ervoor om het filmpje helemaal niet meer te tonen.

25 augustus '25 ( 9:38)

Ongeveer 2,5 miljoen bezoekers op SAIL Amsterdam

SAIL in Amsterdam heeft de afgelopen vijf dagen ongeveer 2,5 miljoen bezoekers getrokken. Dat zei algemeen directeur Mitra van Raalten na afloop van het zeilevenement. Dat is meer dan de vorige editie in 2015, toen er bijna 2,3 miljoen mensen waren. Een record is het niet: in 2005 trok SAIL 2,6 miljoen mensen.

25 augustus '25 ( 8:38)

Laatste dag SAIL Amsterdam begint met grote drukte

In Amsterdam zijn zondagochtend al veel bezoekers aanwezig voor de laatste dag van SAIL. De organisatie verwacht dat de drukte gedurende de dag aanhoudt.

22 augustus '25 (11:34)

Tweede dag SAIL trekt veel bezoekers, drukte ook op het water

De organisatie van SAIL is te spreken over het verloop van de tweede dag. Het nautische evenement is net als de eerste dag "drukbezocht" en de sfeer op en rond het water is "gemoedelijk en feestelijk".