Site logo
searchclose
Artikelen
Vacatures
Bedrijven
search
add
Banner

GiG Hard Seltzer wil terrein winnen tijdens Koningsdag

Door Redactie Nationale Horecagids
schedule 3 min
location_on [xx]km
GiG Hard Seltzer wil terrein winnen tijdens Koningsdag
Het is een nog relatief onbekend drankje in Nederland: hard seltzer. Het bruiswater, aangelijnd met fruitaroma en een alcoholpercentage van 4 a 5 procent, is inmiddels al erg populair in de Verenigde Staten. Het begint ook in Nederland steeds meer terrein te winnen. Daarom gaat GiG Hard Seltzer zich nu harder inzetten om te groeien op de Nederlandse markt. Daarom trapt de onderneming het festivalseizoen af, op Koningsdag, met de introductie van hun Koninklijke GiG met sinaasappelsmaak. Dat meldt Foodclicks.

Het idee van GiG ontstond in 2020, ten tijde van de coronapandemie, toen Max Ponsen nog in Boston woonde. Daar zag hij hoe de Hard Seltzer binnen mum van tijd de markt veroverde. Daar zag hij potentie in en eenmaal terug in Nederland zette hij samen met zijn broer Bob zijn eigen merk op. Drie jaar later is GiG Hard Seltzer de grootste onafhankelijke producent van hard seltzer in het land. Per jaar gaan er naar verwachting zo’n 5 miljoen blikjes de deur uit. Om verder te groeien hebben de broers een nieuw drankje bedacht dat aansluit bij Koningsdag: de Koninklijke GiG. Deze is dan verkrijgbaar op Loveland van Oranje in Amsterdam, Free Your Mind in Arnhem en Breda, op Kingsland in Groningen, Amsterdam en Rotterdam en op Helden van Oranje in Groningen.

Hard Seltzer populairste onder jongeren

Hard seltzer is dus zijn intrede aan het maken in Nederland. Toch lukt het bedrijven zoals Coca Cola en Heineken niet om hun eigen variant van de grond te krijgen. Bob denkt dat zij niet de binding hebben met de doelgroep zoals GiG die heeft. Hij stelt dat het drankje naar zijn verwachting de meest populaire wordt onder jongeren. “Het komende festivalseizoen is een uitgelezen kans om GiG onder de aandacht te brengen”, aldus Bob.

Door: Nationale Horecagids

01 september '25 (10:36)

Burgemeester Zandvoort: 'Ontzettend gezellige dag'

Burgemeester David Moolenburgh van Zandvoort kijkt terug op een "superdag", zegt hij zondagochtend. De pleinen in het dorp stonden zaterdagmiddag "ramvol" met mensen die op grote schermen keken naar de kwalificatie voor de Dutch Grand Prix die zondagmiddag wordt verreden op het circuit van Zandvoort. "Er waren veel meer mensen dan we verwachtten. Dat was echt ontzettend gezellig."

01 september '25 (10:20)

NS vervoert bijna 140.000 Formule 1-fans per trein

De NS heeft dit weekend naar eigen zeggen bijna 140.000 Formule 1-fans naar Zandvoort gebracht. Dat is volgens het vervoersbedrijf meer dan in de voorgaande vier edities van de Grand Prix en daarmee een record.

01 september '25 ( 9:19)

Dutch GP uitverkocht, grote vraag naar 2026

De Dutch Grand Prix is op zaterdag en zondag uitverkocht. De organisatie van de Formule 1-race in Zandvoort meldde ook dat de belangstelling voor de laatste editie, The Final Lap, in 2026 nu al ongekend groot is.

01 september '25 ( 8:32)

Fans vroeg op voor racedag Zandvoort

Formule 1-fans zijn zondagochtend al vroeg op de been voor de Dutch Grand Prix die in de middag wordt verreden op het circuit van Zandvoort. Velen hebben shirts aan en petjes op van Red Bull Racing, het team van Max Verstappen. Ook McLaren is goed vertegenwoordigd in de bezoekersstroom. De Australische coureur Oscar Piastri van McLaren pakte zaterdag in de kwalificatie poleposition.

29 augustus '25 (11:11)

Zandvoort in sfeer voor Dutch Grand Prix

Treinen tussen Amsterdam en Zandvoort hebben vroeg in de ochtend al honderden Formule 1-fans naar de kustplaats vervoerd. Het is druk op het station. Bij de merchandisestand op het stationsplein in Zandvoort wordt vrijdagochtend volop gekocht. Vooral de shirts, vissershoedjes en petjes zijn populair, zegt een medewerker tegen een ANP-verslaggever.

28 augustus '25 ( 8:56)

Nationale Viering Amsterdam 750 jaar sluit af met groots liveconcert

Amsterdam sluit zijn 750ste verjaardag op maandag 27 oktober af met een groot liveconcert: de Nationale Viering Amsterdam 750 jaar. Het muzikale slotakkoord wordt 's avonds live op tv uitgezonden.

26 augustus '25 ( 8:27)

Walibi trekt gewraakt reclamespotje voor Halloween definitief terug

Attractiepark Walibi Holland trekt een omstreden reclamespotje voor een Halloweenevenement definitief terug. Het bedrijf zei eerder dat het spotje na zondag weer te zien zou zijn, maar nu kiest het park ervoor om het filmpje helemaal niet meer te tonen.

25 augustus '25 ( 9:38)

Ongeveer 2,5 miljoen bezoekers op SAIL Amsterdam

SAIL in Amsterdam heeft de afgelopen vijf dagen ongeveer 2,5 miljoen bezoekers getrokken. Dat zei algemeen directeur Mitra van Raalten na afloop van het zeilevenement. Dat is meer dan de vorige editie in 2015, toen er bijna 2,3 miljoen mensen waren. Een record is het niet: in 2005 trok SAIL 2,6 miljoen mensen.

25 augustus '25 ( 8:38)

Laatste dag SAIL Amsterdam begint met grote drukte

In Amsterdam zijn zondagochtend al veel bezoekers aanwezig voor de laatste dag van SAIL. De organisatie verwacht dat de drukte gedurende de dag aanhoudt.

22 augustus '25 (11:34)

Tweede dag SAIL trekt veel bezoekers, drukte ook op het water

De organisatie van SAIL is te spreken over het verloop van de tweede dag. Het nautische evenement is net als de eerste dag "drukbezocht" en de sfeer op en rond het water is "gemoedelijk en feestelijk".