Site logo
searchclose
Artikelen
Vacatures
Bedrijven
search
add
Banner

GiG Hard Seltzer wil terrein winnen tijdens Koningsdag

Door Redactie Nationale Horecagids
schedule 3 min
location_on [xx]km
GiG Hard Seltzer wil terrein winnen tijdens Koningsdag
Het is een nog relatief onbekend drankje in Nederland: hard seltzer. Het bruiswater, aangelijnd met fruitaroma en een alcoholpercentage van 4 a 5 procent, is inmiddels al erg populair in de Verenigde Staten. Het begint ook in Nederland steeds meer terrein te winnen. Daarom gaat GiG Hard Seltzer zich nu harder inzetten om te groeien op de Nederlandse markt. Daarom trapt de onderneming het festivalseizoen af, op Koningsdag, met de introductie van hun Koninklijke GiG met sinaasappelsmaak. Dat meldt Foodclicks.

Het idee van GiG ontstond in 2020, ten tijde van de coronapandemie, toen Max Ponsen nog in Boston woonde. Daar zag hij hoe de Hard Seltzer binnen mum van tijd de markt veroverde. Daar zag hij potentie in en eenmaal terug in Nederland zette hij samen met zijn broer Bob zijn eigen merk op. Drie jaar later is GiG Hard Seltzer de grootste onafhankelijke producent van hard seltzer in het land. Per jaar gaan er naar verwachting zo’n 5 miljoen blikjes de deur uit. Om verder te groeien hebben de broers een nieuw drankje bedacht dat aansluit bij Koningsdag: de Koninklijke GiG. Deze is dan verkrijgbaar op Loveland van Oranje in Amsterdam, Free Your Mind in Arnhem en Breda, op Kingsland in Groningen, Amsterdam en Rotterdam en op Helden van Oranje in Groningen.

Hard Seltzer populairste onder jongeren

Hard seltzer is dus zijn intrede aan het maken in Nederland. Toch lukt het bedrijven zoals Coca Cola en Heineken niet om hun eigen variant van de grond te krijgen. Bob denkt dat zij niet de binding hebben met de doelgroep zoals GiG die heeft. Hij stelt dat het drankje naar zijn verwachting de meest populaire wordt onder jongeren. “Het komende festivalseizoen is een uitgelezen kans om GiG onder de aandacht te brengen”, aldus Bob.

Door: Nationale Horecagids

29 mei '24 (13:18)

Horecabazen weer geïnteresseerd in uitzendlicenties EK

Horecaondernemers treffen weer volop voorbereidingen om voetbalwedstrijden van het EK voetbal in Duitsland uit te zenden in hun cafés en kroegen. Dat merkt brancheorganisatie Koninklijke Horeca Nederland (KHN). Ook Videma, de organisatie die de licenties aan onder meer horeca en evenementenorganisatoren verstrekt, ziet meer aanvragen binnenkomen.

20 juni '23 (13:58)

Italian Fine Dining restaurant Aroma in Vaassen uitgeroepen tot ‘Italiaans Restaurant van het Jaar’

Maandagavond is het Italiaanse fine dining restaurant Aroma uit Vaassen uitgeroepen tot ‘Italiaans Restaurant van het Jaar’. Tien restaurants waren genomineerd door publiek en jury voor deze jaarlijkse onderscheiding. De publieksprijs ging naar Vicio Il Mastro Pastaio uit Amsterdam. Het Italiaans Restaurant van het Jaar is voor de elfde keer georganiseerd door Italië Magazine van Credits Media. 

20 juni '23 (13:39)

Niet vijf, maar zes chefs gaan door naar Nederlandse finale Bocuse d’Or

Maandag 19 juni was de Cookoff voor een plek in de Nederlandse finale van de Bocuse d’Or. Elf chefs kookten nek aan nek in de Kookfabriek in Rotterdam. Door het grote aantal aanmeldingen is besloten om een voorronde te organiseren. De kwaliteit was erg hoog en na een zinderende strijd hebben uiteindelijk zes chefs zich weten te plaatsen voor de Nederlandse finale die zal plaatsvinden op de horecavakbeurs Gastvrij Rotterdam op maandag 18 september, meldt Bocuse d’Or.

16 juni '23 (11:00)

Noord-Hollandse horeca en winkeliers steeds vaker te maken met geweld

Het aantal winkeldiefstallen in Noord-Holland is in de eerste maanden van 2023 met 60 procent toegenomen. Dat blijkt uit cijfers van de politie. Ook kampen veel winkeliers en horecagelegenheden vaker met geweld, intimidatie en agressie tegen personeel. Op 21 juni is dit dan ook het gespreksonderwerp tijdens de online talkshow ‘De Ondernemer Draait Door’ van Platform Veilig Ondernemen Noord-Holland. Dat meldt Haarlem Updates.

16 juni '23 (10:26)

Tijdens Cookoff Bocuse d’Or strijden dertien chefs om finaleplek

Aankomende maandag is de Cookoff voor de Bocuse d’Or Nederland. Dan gaan in totaal dertien chef-koks tegen elkaar strijden voor een plek in de Nederlandse finale, die op 18 september tijdens Gastvrij Rotterdam plaatsvindt. Vijf chefs kunnen zich plaatsen voor de finale. Dat meldt Bocuse d’Or Nederland.

16 juni '23 ( 9:42)

Voedselattractie World Food Experience dient aangepast plan in

De stichting World Food Experience heeft een nieuw plan ingediend nadat de vorige versie eind vorig jaar van tafel werd geveegd door de Raad van State. Met dit plan verwacht de organisatie wel groen licht te krijgen van de gemeente Ede en provincie Gelderland. Zo staat in de nieuwe bouwplannen dat er geen nieuwbouw komt. Dat meldt World Food Experience.

14 juni '23 (13:49)

Gemeente zet rem op horeca Boothuys Valkenswaard

Buitensportbedrijf Rofra moet de horeca-activiteiten in ‘t Boothuys beperken. Dat heeft de gemeente Valkenswaard bepaald. Rofra is het daar niet mee eens en stapt met de zaak naar de rechter, meldt Eindhovens Dagblad.

13 juni '23 ( 9:56)

Nederland Schoon start bewustmakingscampagne wegwerpplastics

Per 1 juli start de nieuwe wetgeving wegwerpplastics. Nederland moet daar bewust van worden. Daarom start de campagne ‘Supporter van Schoon’. Deze campagne is een initiatief van Nederland Schoon. Zij werken samen met procenten en importeurs van verpakkingen. Op 21 juni wordt de campagne gestart in Den Haag samen met het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat in aanwezigheid van staatssecretaris Vivianne Heijnen. Dat meldt Foodclicks.

13 juni '23 ( 9:29)

Twan Hakvoort tweede SVH Meesterondernemer in Nederland

Afgelopen vrijdag is Twan Hakvoort, eigenaar van hotel, restaurant grandcafé ’t Voorhuys in Emmeloord, geslaagd voor zijn Meesterproef SVH Meesterhorecaondernemer. Twan Hakvoort is daarmee de tweede horecaondernemer in Nederland die deze titel heeft gehaald. Hij is ook de 300e SVH Meester van Nederland. De titel is de hoogste graad van vakbekwaamheid op het gebied van ondernemen in de horeca, meldt SVH.

12 juni '23 (13:07)

Braderie Geldrop is klaar met ‘gezeur’ van winkeliers en horeca en kapt ermee

Al bijna vijftig jaar is het een traditie in Geldrop. Op de laatste zondag van mei wordt jaarlijks de Mei’se Mert gehouden. Dit is een evenement dat jaarlijks tussen de 20.000 en 30.000 bezoekers trekt. Door ‘zeurende’ horecaondernemers en winkeliers was het echter de laatste editie van de braderie, meldt Omroep Brabant.