23 januari 2012 om 10:11
2 minuten lezen

Fill the Cup volop onder de aandacht op de BBB

MAASTRICHT – Duurzaam initiatief ‘Fill the Cup’, in samenwerking met het World Food Programme van de Verenigde Naties, krijgt dit jaar speciale aandacht op de BBB, dé horecavakbeurs voor Zuid-Nederland, welke van 30 januari tot en met 2 februari 2012 plaatsvindt in MECC Maastricht. De beursorganisatie hoopt zo restaurateurs te enthousiasmeren voor dit meer dan goede initiatief.

Fill the Cup is een organisatie die zich inzet voor schoolmaaltijden voor kinderen in de Derde Wereld. Niet louter vanwege de sympathie van de BBB-organisatie voor Fill the Cup, maar zeker ook vanwege de relevantie voor beursbezoekers, is er dit jaar volop aandacht voor het initiatief.

Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO) is immers niet alleen een breed thema met vele disciplines, het is ook een thema waar op wordt gelet, met name ook door de consument. Door per uitgeserveerde maaltijd 20 cent extra in rekening te brengen aan haar gasten, helpt een bij Fill the Cup aangesloten restaurant kinderen in Derde Wereld landen aan een voedzame maaltijd.

Niet alleen krijgt elk kind zo goede voeding, ook draagt het initiatief bij aan onderwijs, verzorging én biedt het indirect een betere toekomst voor de kinderen.

“Natuurlijk juichen wij dergelijke initiatieven enorm toe”, zegt Joke van der Wijngaart, beursmanager Food Beurzen van MECC Maastricht, “vandaar ook dat wij hen als BBB organisatie faciliteren en ze volop onder de aandacht brengen tijdens de BBB”.

Fill the Cup organiseert een sessie in het BBB Theater op de eerste beursdag. Tevens presenteren zij zich alle beursdagen in de hoofdentree.

Van der Wijngaart: “Zo hopen wij restaurateurs te enthousiasmeren om zich met hun etablissement bij Fill the Cup aan te sluiten. Niet alleen steunen zij zo het goede doel, ook voegt hij een extra ingrediënt toe aan de presentatie van hun eigen naam of merk. Het spreekwoordelijke mes snijdt dan ook aan twee kanten!”.

Sessie in BBB Theater
Tijdens deze inspirerende sessie legt Fill the Cup samen met haar partners en ambassadeurs uit hoe ze hun doelstellingen willen bereiken. Ook vertellen ze hoe de horeca op eenvoudige wijze een mooi nalatenschap kan creëren voor honger in de wereld. Dit alles in het kader van ‘wij een maaltijd, zij een maaltijd’

BBB
Horecavakbeurs BBB richt zich op de zelfstandige horeca-ondernemer of leidinggevende en beslissingsbevoegde horeca-professional uit de segmenten restaurant, café/bar/discotheek, hotel en fastservice.

Het exposantenaanbod bestaat uit toeleveranciers aan de vier genoemde sectoren die hun afzetmarkt in Limburg, Noord-Brabant en Zeeland hebben.

Zowel nationale a-merken als de locale leveranciers behoren hiertoe. Alle facetten voor een succesvolle bedrijfsvoering zijn er aanwezig. Tevens kunnen de beursbezoekers er kennis opdoen en contacten leggen.

Klik hier voor meer informatie over Fill the Cup.

© Nationale Horecagids

Relevante artikelen

Alles van evenementen
  • Onduidelijkheid rond kaartafhandeling Mamma Mia! The Party
    • Evenementen

    Onduidelijkheid rond kaartafhandeling Mamma Mia! The Party

    3 september 2025 om 10:37
  • Burgemeester Zandvoort: 'Ontzettend gezellige dag'
    • Evenementen

    Burgemeester Zandvoort: ‘Ontzettend gezellige dag’

    1 september 2025 om 12:36

Aankomende evenementen

11 Jan
Horecava 2026
  • Noord-Holland
08 Feb
HorecaEvenTT 2026
  • Friesland