Eetschrijvers ontdekken Almere Proeft
ALMERE – Negen ‘eetschrijvers’ hebben zondag ontdekt wat Almere te bieden heeft op het gebied van culinaire delicatessen. Op uitnodiging van VVV Almere bezochten zij het evenement ‘Almere Proeft’ bij restaurant BoatHouse aan de Noorderplassen.
De eetschrijvers kregen de opdracht mee hun bevindingen te publiceren in een blog of via sociale media. Deze actie is een goed voorbeeld van de nieuwe manier waarop VVV Almere de ambassadeurs van de campagne Het geheim van Almere wil gaan inzetten.
Met ingang van 1 januari 2012 is de campagne Het geheim van Almere onderdeel geworden van de VVV. De bedoeling is een groep van enthousiaste Almeerders te creëren die VVV Almere actief wil ondersteunen met de promotie van de stad.
Een evenement bezoeken en hier een blog over schrijven, foto’s of een bericht achterlaten op het prikbord van de Facebookpagina van VVV Almere of twitteren over activiteiten in Almere zijn daar goede voorbeelden van. Via de nieuwsbrief kan iedereen op de hoogte blijven van evenementen en activiteiten in Almere.
De reacties van de eetschrijvers waren stuk voor stuk positief. Zo schrijft de Almeerse Hendrien Exel over haar zoektocht naar dé droge witte wijn met een volle zachte afdronk die eindigt bij de Riesling, getest als beste wijn voor het jaar 2012. De in Almere woonachtige Portugese Sandra Silva schrijft in haar Engelstalige blog over de heerlijke olijfolie, wijn, kaas en chocolade die ze heeft geproefd.
Luisterend naar de rustige jazz- en swingmuziek van Nick Bloemendaal heeft ook zij genoten van haar middag in BoatHouse. Joop Janssen was vooral onder de indruk van de mogelijkheid om druivenstokken te pachten bij de wijngaard Het Hof van Almere om zo later te kunnen genieten van zijn ‘eigen’ wijn. Benieuwd naar alle ervaringen van de eetschrijvers, kijk dan op de website van VVV Almere.
© Nationale Horecagids