3 februari 2012 om 10:21
< 1 min lezen

BBB Maastricht weer afgelopen

MAASTRICHT – De 58e editie van de BBB in MECC Maastricht, heeft zojuist haar deuren gesloten. Tijdens de vier beursdagen hebben in totaal 10.936 unieke horecaprofessionals de BBB bezocht. Maar liefst tachtig procent van de bezoekers was afkomstig uit de provincies Limburg, Noord-Brabant en Zeeland. Ruim drie kwart van hen was beslissingsbevoegd. Uit deze gegevens blijkt dat de nieuwe positionering goed is ontvangen.

Sinds de recente nauwe samenwerking met ’s lands grootste horecavakbeurs Horecava, is de BBB meer dan ooit op de provincies Limburg, Noord-Brabant en Zeeland gericht, wat een potentieel is van 11.300 horecabedrijven. Hierdoor waren niet alleen de beursbezoekers met name uit deze provincies afkomstig, ook de exposanten hadden zich met hun afzetmarkt speciaal op deze regio gericht.

BBB Theater
Nieuw dit jaar was het BBB-Theater. Dit centraal gelegen themaplein was dé plek op de beursvloer waar gedurende de gehele dag door de bezoekers inspiratie kon worden opgedaan.

Food Plaza
Ook het Food Plaza was nieuw op de BBB. Op dit in stijl neergezette plein presenteerden aanbieders van streekproducten hun specialiteiten. Op het bijbehorende terras was het goed vertoeven. Er werd volop van de streekproducten genoten.

Bierplein
Liefhebbers van speciaalbieren konden op het Bierplein terecht. Brouwers uit binnen- en buitenland toonden er hun beste en meest opvallende bieren.

Columbus Plein
Op het Columbus Plein, in het leven geroepen door MECC Maastricht en Horeca Projectburo Mise en mede mogelijk gemaakt door Deli XL, Ecolab, Levens, trokken opmerkelijke concepten de aandacht.

Dit jaar stond het plein in het teken van synergie, innovatie en beleving. Naast de finalisten van de Columbus Trofee bemanden diverse bedrijven de Columbus Dream Boulevard; een initiatief van MECC Maastricht en Columbus Trofee om beginnende innovatieve bedrijven de kans te bieden zich te presenteren op de BBB beursvloer.

De Columbus Trofee is een aanmoedigingsprijs voor horecaleveranciers die op geheel eigen, en daardoor vaak onconventionele wijze succesvol zijn.

Klik hier voor meer informatie en winnaars.

© Nationale Horecagids

Relevante artikelen

Alles van evenementen
  • Onduidelijkheid rond kaartafhandeling Mamma Mia! The Party
    • Evenementen

    Onduidelijkheid rond kaartafhandeling Mamma Mia! The Party

    3 september 2025 om 10:37
  • Burgemeester Zandvoort: 'Ontzettend gezellige dag'
    • Evenementen

    Burgemeester Zandvoort: ‘Ontzettend gezellige dag’

    1 september 2025 om 12:36

Aankomende evenementen

11 Jan
Horecava 2026
  • Noord-Holland
08 Feb
HorecaEvenTT 2026
  • Friesland