Winnende ijssmaak van Ben en Jerrys bekend
AMSTERDAM – In de Ben & Jerry’s winkel in Amsterdam is afgelopen dinsdag bekend gemaakt dat ‘Taste it don’t Waste it’ de winnende ijssmaak is. Dat meldt Out Of Home.
De naam ‘Taste it don’t waste it’ is geïnspireerd op de strijd tegen voedselverspilling. Vanaf februari 2012 zal de nieuwe ijssmaak in de supermarkt en binnen het Out of Home kanaal te verkrijgen zijn.
De achttienjarige Senna Bommeltje uit Zeeland was de bedenker van deze ijssmaak. Senna mocht namens Ben & Jerry’s 10.000 euro uitreiken aan de Voedselbank.
Marketing
Ben & Jerry’s riep klanten op om aan te geven voor welk thema ze zich maatschappelijk hard willen maken. Er waren ruim 21.000 inzendingen. Door een jury werden er drie finalisten gekozen.
Afgelopen weken kon er online gestemd worden op de drie finalisten. Senna eindigde op een overtuigende eerste plaats met 8.570 stemmen.
© Nationale Horecagids