Vleeseters krijgen de bevestiging dat zij niet aan de verkeerde kant staan
2 september 2022 om 14:07
< 1 min lezen

Vleeseters krijgen de bevestiging dat zij niet aan de verkeerde kant staan

De vleessector is sinds gisteren bezig met een campagne om vlees ‘uit het verdomhoekje te halen’. De slogan is “Nederland Vleesland, waar smaken verschillen”. Dit meldt Linda.

De sector wil consumenten informeren over gezondheid en duurzaamheid. Dé van de Riet, woordvoerder van de Centrale Organisatie voor de Vleessector (COV), geeft aan dat de bedoeling is dat het gesprek over vlees wordt gedepolariseerd. Daarnaast wil de campagne bereiken dat consumenten de bevestiging krijgen dat zij niet aan de verkeerde kant staan als zij vlees eten.

Weerstand tegen vlees neemt toe

Veehouders, slachters en slagers zien de weerstand tegen vlees toenemen, geeft Van de Riet aan. Volgens de woordvoerder worden incidenten in de vleesindustrie sterk uitvergroot. In de Haagse bubbel wordt te vaak en te ongenuanceerd gezegd dat de productie van vlees niet duurzaam is en bovendien slecht voor dieren, aldus Van de Riet.

Door: Nationale Horecagids / Eline Boer

Relevante artikelen

Alles van catering
    • Catering

    Wat is het verschil tussen een normale parasol en horeca parasol?

    Vandaag om 11:50
    • Catering

    Drinkwaterproblemen raken ook horeca TivoliVredenburg

    Gisteren om 09:58

Aankomende evenementen

15 Nov
HORECA EXPO 2025
  • Buitenland
11 Jan
Horecava 2026
  • Noord-Holland
08 Feb
HorecaEvenTT 2026
  • Friesland