Heinz reist door het land met foodtruck

Door Nationale Horecagids
3 min
Voedselproducent Heinz is bezig met de landelijke campagne ‘Neem een break van vlees’. Tot 27 mei trekt Heinz door het land om neer te strijken op lokale markten, waar het de campagne onder de aandacht van de bezoekers brengt. Dat meldt Frituurwereld.

Heinz wil consumenten bekend laten maken met vleesvervangers of -alternatieven. Daarom gaan medewerkers van het bedrijf het land door om mensen gerechten te laten proeven gemaakt met verschillende vleesvervangers die zijn verwerkt in streekgerechten.

Lokale markten

De komende markten die Heinz gaat bezoeken zijn de lokale markten in Alkmaar (27 mei), Delft (25 mei), Veenendaal (26 mei) en Wageningen (24 mei). Vorige week was de foodproducent al aanwezig op de markt in Tilburg. Daar kregen bezoekers producten voorgezet op basis van de Heinz Meatless Burgers, Heinz Meatless gehakt, Heinz Beanz Burgerz Mediterrane Stijl en Heinz Beanz Burgerz Mexicaanse Stijl.

‘Neem een break van vlees’

Sinds afgelopen maart zijn de plantaardige producten van Heinz verkrijgbaar. Deze worden gepromoot tijdens de campagne ‘Neem een break van vlees, niet van smaak’. De foodtruck houdt proeverijen op de markt. Die proeverijen zijn onderdeel van deze campagne.

Daarnaast wil Heinz de consument bewust maken dat het kiezen van plantaardige alternatieven niet ten koste gaat van een goede smaakbeleving en voedingswaarden.