Yoghurt Barn sluit alle horecalocaties en wordt franchiseorganisatie

Staal geeft aan dat horeca nooit het doel is geweest van YB. Het was enkel een middel om te laten zien hoe lekker plantaardig eten en duurzaamheid samen kunnen gaan. Volgens Staal leidt de strategische verandering tot een kleinere footprint van YB en vergroot het juist de handprint van het bedrijf. Er zijn op dit moment tien locaties van Yoghurt Barn, voornamelijk in drukke winkelgebieden.
Coronapandemie
Aan het eind van april zijn daarom alle vestigingen van YB gesloten. Voor een deel is dat te wijten aan de coronapandemie. Staal stelt dat er na corona niet meer zoveel bezoekers in de winkelgebieden zijn en dat zij daarnaast ook minder uitgeven. Dat heeft een dusdanige impact gemaakt op YB dat de horecalocaties verlieslatend zijn geworden.
Daarom gaat de B corp-onderneming zich richten op het bedrijfsleven. “Wij willen laten zien dat je in foodservice impact kunt maken met lekker plantaardig eten”, zegt Staal. “Wat het is om klimaat positief te ondernemen en zo meer te geven dan te nemen.”
Binnen- en buitenland
Yoghurt Barn gaat nu dus verder als een franchiseorganisatie. Zij willen het plantaardige aanbod niet alleen in het binnenland, maar ook in het buitenland verder uitbreiden. Zij gaan de verkoop doen van patisserie, bake-off en zuivelvervangers aan de foodservicemarkt.
Door: Nationale Horecagids