Unilever, van het merk Knorr, verhoogde prijzen en behield een hoge omzet
26 juli 2022 om 13:50
< 1 min lezen

Unilever, van het merk Knorr, verhoogde prijzen en behield een goede omzet

De hogere kosten voor ingrediënten hebben voor levensmiddelen- en verzorgingsproductenconcern Unilever weinig invloed gehad op de resultaten in de eerste helft van dit jaar. Het bedrijf achter merken als Knorr, Ola en Dove verhoogde zelf eveneens de prijzen. Daardoor werden wat minder producten verkocht, maar per saldo ging de omzet omhoog.

Door de hogere inkoopprijzen daalde de winstmarge wel licht. Maar ondanks alles bleef de nettowinst grotendeels op peil. Die ging van 3,4 miljard euro in de eerste zes maanden van vorig jaar naar 3,2 miljard euro dit jaar. De operationele winst was dit jaar in het eerste halfjaar wel hoger dan vorig jaar.

Door: ANP

Relevante artikelen

Alles van catering
    • Catering

    Wat is het verschil tussen een normale parasol en horeca parasol?

    Vandaag om 11:50
    • Catering

    Drinkwaterproblemen raken ook horeca TivoliVredenburg

    Gisteren om 09:58

Aankomende evenementen

15 Nov
HORECA EXPO 2025
  • Buitenland
11 Jan
Horecava 2026
  • Noord-Holland
08 Feb
HorecaEvenTT 2026
  • Friesland