Supermarktconcern Jumbo groeide, vooral door restaurantketen La Place
20 juli 2022 om 18:06
< 1 min lezen

Supermarktconcern Jumbo groeide, vooral door restaurantketen La Place

Supermarktconcern Jumbo is in het eerste halfjaar gegroeid. Dat kwam vooral door restaurantketen La Place die profiteerde van het opheffen van de coronamaatregelen. Ook de expansie van Jumbo in België droeg daar aan bij. De omzet van de supermarkten in Nederland bleef op niveau en ook de onlineomzet bleef gelijk aan die tijdens de coronajaren.

In totaal boekte Jumbo een omzet van een kleine 5,5 miljard euro. Vorig jaar was dat nog net geen 5,4 miljard euro. Het marktaandeel van Jumbo in Nederland bedraagt net als vorig jaar 22 procent.

Tevreden met cijfers

Algemeen directeur Frits van Eerd van Jumbo geeft aan tevreden te zijn met de cijfers, “zeker in het licht van de uitdagende marktomstandigheden”. “De eerste weken van 2022 hadden we nog te maken met beperkende coronamaatregelen en daarna met de gevolgen van de situatie in Oekraïne”, verduidelijkt hij in een toelichting.

Door: ANP

Relevante artikelen

Alles van catering
    • Catering

    Horeca groothandel: de beste leveranciers voor jouw horecabedrijf

    9 oktober 2025 om 14:26
    • Catering

    Horeca koelkast: wat is het en hoe kies je de beste?

    6 oktober 2025 om 11:09

Aankomende evenementen

15 Nov
HORECA EXPO 2025
  • Buitenland
11 Jan
Horecava 2026
  • Noord-Holland
08 Feb
HorecaEvenTT 2026
  • Friesland