Vraag naar eten en drinken op stations de laatste jaren toegenomen
Tijdens de coronacrisis werden de trends goed in de gaten gehouden en werd er gekeken waar reizigers vandaag de dag behoefte aan hebben. Twee decennia geleden wilde niemand zitten op een station, omdat er geen reden was om dit te doen. Inmiddels is dit compleet anders. Reizigers zien het station niet meer als fractie van hun reis, maar als een onderdeel van hun dag. Hetzelfde geldt voor onderweg eten en drinken.
Snel en gemakkelijk eten
Reizigers benaderen hun eet- en drinkmoment op een station anders dan op andere plekken. Hier heeft NS de afgelopen jaren slim op ingespeeld door bijvoorbeeld met het concept ‘AH To Go’ waar er met name snel en gemakkelijk gegeten en gedronken kan worden. Op het station ligt de focus immers nog altijd op snelheid en de trein halen.
Ook is er door de jaren heen ingespeeld op de vraag naar vers voedsel. Zo kunnen reizigers bij Julia’s bijvoorbeeld verse pasta halen. Volgens NS wordt er onderweg een andere keuze met betrekking tot voedsel en dranken gemaakt. Ook is de vraag naar plantaardige producten en vegetarisch voedsel toegenomen. Hier wil het bedrijf in de toekomst meer op inspelen.
Door: Nationale Horecagids