29 juli 2021 om 13:04
< 1 min lezen

Nederlanders geven per jaar 700 miljoen uit aan maaltijdboxen

Nederlanders geven per jaar maar liefst 1,4 miljard euro uit aan fysieke abonnementen. Van die abonnementen spenderen Nederlanders het meeste aan maaltijdboxen, deze zijn met 700 miljoen euro goed voor zeker de helft van de omzet, blijkt uit onderzoek van onderzoeksbureau Multiscope onder bijna 3500 Nederlanders.

Voeding is met 59 procent de populairste categorie voor productabonnementen, met een omzet van 846 miljoen euro per jaar. Na de maaltijdboxen draaien abonnementen op verse producten zoals groente, fruit en sap de meeste omzet, omgerekend 62 miljoen euro per jaar. Daarna volgen abonnementen op contactlenzen en lenzenvloeistof (53 miljoen euro) en scheermesjes (45 miljoen euro).

De meeste abonnementen (43 procent) worden maandelijks betaald. Maaltijdboxen worden vaak wekelijks betaald, 57 procent van de abonnees daarop doet dat. Betalingen per kwartaal komen het minste voor onder de abonnees (10 procent), vooral voor producten zoals voedingssupplementen wordt per kwartaal betaald.

Door: ANP

Relevante artikelen

Alles van catering
    • Catering

    Horeca makelaar: specialist in koop, verkoop en huur van horecapanden

    17 oktober 2025 om 14:43
    • Catering

    Horeca groothandel: de beste leveranciers voor jouw horecabedrijf

    9 oktober 2025 om 14:26

Aankomende evenementen

15 Nov
HORECA EXPO 2025
  • Buitenland
11 Jan
Horecava 2026
  • Noord-Holland
08 Feb
HorecaEvenTT 2026
  • Friesland