20 januari 2022 om 12:31
< 1 min lezen

Maaltijdbezorger Deliveroo groeide in 2021 met 70 procent

Deliveroo is vorig jaar snel verder gegroeid. De klanten van de maaltijdbezorger bestelden voor in totaal 6,6 miljard pond of omgerekend net geen 8 miljard euro aan voedsel. Dat betekende een toename van 70 procent en was aan de bovenkant van de verwachtingen van het Britse bedrijf. In totaal bestelden klanten ruim 300 miljoen keer, bijna driekwart meer dan in 2020.

De groei werd aangejaagd door de prestaties in het Verenigd Koninkrijk en Ierland, waar Deliveroo zijn sterkste marktpositie heeft. Het bedrijf profiteert net als branchegenoten al de hele coronacrisis van het feit dat voor de horeca maatregelen gelden en dat mensen thuiswerken. Daardoor bestellen ze vaker lunch en avondeten, in plaats van dat ze normaal gesproken ergens zouden gaan eten.

In oktober verhoogde Deliveroo zijn verwachtingen nog. Toen rekende het bedrijf erop dat consumenten ondanks de heropening van economieën maaltijden zouden blijven bestellen.

Boodschappenbezorging

Verder gaat Deliveroo zich, net als concurrenten als Thuisbezorgd-moeder Just Eat Takeaway, ook richten op de markt voor boodschappenbezorging. Deliveroo heeft enkele zogeheten ‘dark stores’ in Londen. Vanuit die ruimtes die vergelijkbaar zijn met winkelmagazijnen biedt Deliveroo een eigen dienst voor snelle bezorging van boodschappen aan, vergelijkbaar met bijvoorbeeld flitsbezorger Gorillas. Volgens topman Will Shu van Deliveroo is de interesse van consumenten groot en bestellen die ook vaker.

Door: ANP

Relevante artikelen

Alles van catering
    • Catering

    Horeca groothandel: de beste leveranciers voor jouw horecabedrijf

    9 oktober 2025 om 14:26
    • Catering

    Horeca koelkast: wat is het en hoe kies je de beste?

    6 oktober 2025 om 11:09

Aankomende evenementen

15 Nov
HORECA EXPO 2025
  • Buitenland
11 Jan
Horecava 2026
  • Noord-Holland
08 Feb
HorecaEvenTT 2026
  • Friesland