16 november 2015 om 12:11
< 1 min lezen

‘AB InBev moet verder mes zetten in merken’

LONDEN (ANP) - Bierbrouwers AB InBev en SABMiller moeten mogelijk nog voor zo'n 6,5 miljard euro aan eigen merken van de hand doen om toestemming te krijgen voor hun fusie. In dat verkoopproces wordt mogelijk het Nederlandse Grolsch betrokken, meldde de Britse krant The Telegraph zondag.

AB InBev, bekend van Budweiser en Stella Artois, bracht vorige week formeel een bod van in totaal 100 miljard euro uit op SABMiller, eigenaar van onder meer Grolsch en Peroni. Door die overname komen de twee grootste brouwers ter wereld onder een dak. Om mededingingsbezwaren te voorkomen werd direct aangekondigd dat SABMiller zijn belang in de Amerikaanse joint venture MillerCoors verkoopt aan partner Molson Coors.

Volgens The Telegraph gaan toezichthouders echter meer eisen stellen. Zo zou SABMiller afstand moeten doen van de merken Grolsch en Peroni op de Britse markt. Daarnaast zou onder meer het belang in de Turkse brouwer Efes verkocht moeten worden.

Relevante artikelen

Alles van cafe
    • Cafe

    Wat is het verschil tussen een normale parasol en horeca parasol?

    4 november 2025 om 11:50
    • Cafe

    Horeca makelaar: specialist in koop, verkoop en huur van horecapanden

    17 oktober 2025 om 14:43

Aankomende evenementen

11 Jan
Horecava 2026
  • Noord-Holland
08 Feb
HorecaEvenTT 2026
  • Friesland