Site logo
searchclose
Artikelen
Vacatures
Bedrijven
search
add
Banner

Brouwerij Het Paleisje wil verder groeien en start met crowdfundingsactie

Door Redactie Nationale Horecagids
schedule 9 min
location_on [xx]km
Brouwerij Het Paleisje wil verder groeien en start met crowdfundingsactie
Sinds haar start in 2020 heeft Brouwerij Het Paleisje een flinke ontwikkeling doorgemaakt. Van één eigen bier en een sterke focus op Amsterdam is de jonge lokale brouwerij doorgegroeid naar een assortiment van vijf speciaalbieren die bij ruim 200 horecalocaties en supermarkten in het hele land verkrijgbaar zijn. De namen van alle bieren bevatten een ‘koninklijke knipoog’. Met behulp van een crowdfundingactie wil Brouwerij Het Paleisje een volgende stap maken in zichtbaarheid en schaalgrootte. Dat meldt Brouwerij Het Paleisje.

Brouwerij Het Paleisje is op Koningsdag 2020 opgericht door Justin Oosterveer, nadat hij samen met twee vrienden min of meer voor de grap had geroepen dat ze een eigen bier gingen maken. De grap werd al snel serieus, zeker toen Justin van een vriend van zijn vader de fijne kneepjes van het brouwersvak geleerd kreeg. In juli 2020 werd het eerste eigen biertje van Brouwerij Het Paleisje gebrouwen: Willem’s Wit. Justin: “Dan krijg je opeens 6.000 flesjes met je eigen bier thuisbezorgd, die je nog ‘even’ moet zien te verkopen. Ik ging letterlijk met een doos onder de arm naar supermarkten en moest eerlijk gezegd nog maar zien of het allemaal ging lukken. Maar binnen anderhalve maand was de eerste partij uitverkocht!”

Koningshuis in het achterhoofd 

Mede aangemoedigd door dit succes kwam er al snel een tweede biertje bij: Maximaaltje. Begin 2021 kwam Justin in contact met Joost Ronnes. Het klikte direct en ze bleken elkaar zakelijk perfect aan te vullen. Joost werd mede-eigenaar en samen bouwden ze verder aan Brouwerij Het Paleisje. Het aantal verkooppunten groeide, zowel in de horeca als bij supermarkten, en het assortiment werd uitgebreid met Tripel A, Prins Pale Ale en Bernard’s Blond. Joost: “Onze biertjes zijn toegankelijk voor een brede groep mensen. Dus niet té zoet of té hoppig, maar een biertje dat je gezellig met zijn allen kunt drinken. Bier dat mensen bij elkaar brengt, verbindt over culturen heen. Zoals ook het koningshuis een verbindende factor in Nederland is, dat is mede de gedachte achter de naam en de ‘koninklijke knipoogjes’.”

Zichtbaarheid van het merk 

Dat het bier goed ontvangen wordt, blijkt uit de sterke stijgende verkoopcijfers: van zo’n 13.000 flesjes in het oprichtingsjaar 2020 naar het tienvoudige daarvan in 2022. Om een volgende stap te kunnen zetten, met behoud van het persoonlijke karakter van de brouwerij, willen Justin Oosterveer en Joost Ronnes meer bier brouwen én werken aan de zichtbaarheid van het merk. Justin: “Dat willen we doen door onder meer de plaatsing van eigen displays en koelkasten in supermarkten, het laten varen van een Paleis-boot door de Amsterdamse grachten, het bestickeren van de bestelbus en de aanschaf van eigen fusten. Een ander belangrijk speerpunt is het bouwen van een mobiele bar, zodat we op festivals kunnen staan.”

Crowdfundingsactie 

Om alle dromen te kunnen verwezenlijken, is Brouwerij Het Paleisje een crowdfundingsactie gestart. Met deze actie wil Brouwerij Het Paleisje nog dit jaar honderdduizend euro bij elkaar halen. Geïnteresseerden kunnen op twee manieren bijdragen aan de crowdfunding: door in te tekenen op de voorverkoop van bier en/of bar, of door het verstrekken van een lening. Naast een bescheiden rendement, staan hier vanaf investeringen van 250 euro ook andere tegenprestaties tegenover.

In de eerste weken wist Het Paleisje al ruim 35.000 euro binnen te halen op de crowdfunding. Joost: “Het is geen ‘hardcore commerciële investering’, we mikken op mensen die het leuk vinden om ons als ‘new kids on the block’ op weg te helpen. Het is dan ook echt te gek om te zien dat zoveel mensen vertrouwen hebben in onze plannen en ons dit gunnen. We zijn er nog niet, maar het begin is er en dat versterkt ons geloof dat deze crowdfunding een succes wordt en we met Brouwerij Het Paleisje een volgende grote stap kunnen zetten!"

Door: Nationale Horecagids 

13 augustus '24 (15:47)

Bekendmaking nieuwe topman Starbucks zorgt voor winst op beurs

NEW YORK (ANP) - Starbucks is dinsdag na het openen van de New Yorkse aandelenbeurzen omhooggeschoten. Beleggers reageerden op het nieuws dat de koffieketen een nieuwe topman naar voren heeft geschoven. Brian Niccol, nu nog topman van restaurantketen Chipotle Mexican Grill, gaat het bedrijf vanaf 9 september leiden. De huidige topman Laxman Narasimhan treedt per direct terug, ook als lid van de raad van bestuur.

10 november '23 ( 9:05)

Amsterdam wil monumentale status voor bruine kroeg

Amsterdam wil bruine kroegen een gemeentelijke monumentale status geven om ervoor te zorgen dat de kenmerkende horeca niet uit de hoofdstad verdwijnt. Ook gaat het onderzoeken of bruine kroegen op de lijst kunnen van immaterieel erfgoed van UNESCO. Een voorstel daartoe van de PvdA is donderdag unaniem door de gemeenteraad aangenomen.

16 oktober '23 (15:09)

Gillis nu ook horecavergunning kwijt na vermoeden criminele geldstroom

Peter Gillis is ook de horecavergunning kwijt voor zijn vakantiepark in het Limburgse dorp Baarlo, vlak bij Venlo. De gemeente Peel en Maas heeft de vergunningen voor de horeca op Oostappen Vakantiepark De Berckt ingetrokken, laat de gemeente maandag weten. In augustus trok de gemeente Arnhem ook al de horecavergunning van het vakantiepark in Arnhem in wegens verdenkingen van fraude en strafbare feiten die door Gillis zouden zijn gepleegd.

01 oktober '23 (12:38)

Utrechtse horecazaak in weekend getroffen door explosie

Bij een horecazaak aan de Amsterdamsestraatweg in de Utrechtse wijk Pijlsweerd is in de nacht van zaterdag op zondag een explosie geweest. De politie bevestigt berichtgeving hierover door RTV Utrecht, maar kon verder nog geen informatie geven over wat er is gebeurd.

19 juni '23 (12:49)

Buurtvereniging Heusden roept horecazaken op om terrassen te verkleinen

Op een zonnige dag op de Vismarkt in Heusden zul je veel mensen op terrasjes zien zitten onder het genot van een drankje. Maar niet iedereen geniet hier zo veel van als de terrasbezoekers. Voor bewonersvereniging Heusden Vesting zijn de terrassen al langere tijd een doorn in het oog. Zij willen dan ook dat deze een stuk kleiner worden, meldt BN de Stem.

19 juni '23 ( 9:12)

Asser horeca start proef met 'Angela' om intimidatie tegen te gaan

Stel, tijdens het stappen kom je in een situatie terecht waarin je je niet veilig voelt. Dan wil je natuurlijk hulp inschakelen. Maar hoe doe je dat op een onopvallende manier? Daar heeft de gemeente Assen mogelijk een antwoord op. Door de introductie van ‘Ask for Angela’ kunnen horecabezoekers op een laagdrempelige manier om hulp vragen bij de horecamedewerkers. Dat meldt RTV Drenthe.

15 juni '23 (13:52)

Brandweer met meerdere wagens aanwezig vanwege brand in Rotterdams gaycafé

In een horecapand aan de Nieuwe Binnenweg in Rotterdam is brand uitgebroken, meldt de veiligheidsregio. Op de benedenverdieping van het gebouw is Gay- & Dragcafé Bonaparte gevestigd. De oorzaak van de brand is nog niet bekend.

15 juni '23 ( 8:38)

Minder horeca dan gepland in erotisch centrum Amsterdam

Honderden vragen van bezorgde bewoners en stadsdelen hebben ertoe geleid dat het plan voor het erotisch centrum in Amsterdam iets wordt aangescherpt. Er komen minder horecabedrijven in het centrum om zo het verwachte bezoekersaantal te verminderen, meldt burgemeester Femke Halsema woensdag aan de gemeenteraad.

14 juni '23 (14:40)

Brouwerij De Leckere in Utrecht op de fles door grote coronaschulden

Vlak voor de uitbraak van corona besloot brouwerij De Leckere uit Utrecht om van pand te wisselen. Corona gooide al roet in het bier, maar toen ook de personeelskrapte en hoge grondstofprijzen door begonnen te dringen in de bierbrouwerij, leek dat het laatste zetje te zijn. Het faillissement heeft meerdere oorzaken, maar er is wel veel animo voor een doorstart. Dat meldt RTL Nieuws.

13 juni '23 (11:32)

Na flinke brand opent Tante Pietje in Den Bosch weer op 10 juli

Het is inmiddels twintig jaar geleden dat horecaondernemer Kees Lankhaar Bistro Tante Pietje opende. Je kan iedereen in Den Bosch vragen naar de zaak, iedereen zal deze herkennen. In februari werd de grootste nachtmerrie voor elke ondernemer werkelijkheid: een flinke brand legde het pand in de as. Maar de ondernemer ging niet bij de pakken neerzitten. Hij schakelde snel en begon met de wederopbouw van zijn bistro. Die kan naar verwachting op 10 juli weer de deuren openen. Dat meldt Entree Magazine.