20 november 2019 om 10:51
< 1 min lezen

Starbucks-deal goed voor omzet Nestlé

Het Zwitserse levensmiddelenconcern Nestlé verwacht dit jaar 250 miljoen dollar aan extra opbrengsten te genereren als gevolg van de Starbucks-deal. Vorig jaar betaalde Nestlé meer dan 7 miljard dollar aan Starbucks voor de samenwerking.

De Zwitsers verkopen nu wereldwijd de producten van Starbucks buiten de filialen van de populaire koffieketen. Nestlé zat met de merken Nespresso en Nescafé al stevig in de koffiemarkt. Het bedrijf rekent er op dat als gevolg van de Starbucks-deal weer een jaarlijkse omzetgroei van 10 procent kan worden gerealiseerd. Recent haperde de opmars, mede door concurrentie van goedkopere imitatie-pads.

Volgend jaar wil Nestlé de samenwerking uitbreiden naar een tiental extra markten waarmee het totaal op vijftig komt. Ook zal onder de naam Starbucks een oploskoffie worden geïntroduceerd.

Starbucks is ook gevestigd in Nederland, en heeft hier inmiddels al meer dan 73 filialen. Daarnaast is Starbucks verkrijgbaar bij een aantal tankstations langs de snelweg. 

Door: ANP

Relevante artikelen

Alles van cafe
    • Cafe

    Wat is het verschil tussen een normale parasol en horeca parasol?

    Gisteren om 11:50
    • Cafe

    Horeca makelaar: specialist in koop, verkoop en huur van horecapanden

    17 oktober 2025 om 14:43

Aankomende evenementen

15 Nov
HORECA EXPO 2025
  • Buitenland
11 Jan
Horecava 2026
  • Noord-Holland
08 Feb
HorecaEvenTT 2026
  • Friesland