Caps bedrukken voor de horeca: 5 tips
Tip 1: Hoofd van personeelsleden beschikbaar
Het keukenpersoneel is meestal verplicht een hoofddeksel te dragen. Maar ook het bedienend personeel heeft een hoofd beschikbaar. Dit is een prima kans om door middel van een pet meer reclame te maken. Uiteraard moet dit wel in de ambiance van je restaurant passen zodat je gasten zich er niet aan storen.
Tip 2: Korte maar krachtige boodschap
Je kunt bijvoorbeeld je petten drukken bij Matrijs voor een mooie cap. Maar de boodschap moet wel duidelijk zijn en meerwaarde hebben. Zorg er vooral voor dat de tekst niet te lang is. Want te veel woorden worden door veel mensen niet gelezen. De tekst of slogan moet ook krachtig zijn. Het publiek moet de slogan lezen en deze onbedoeld opslaan in hun geheugen.
Tip 3: Houd rekening met hygiëne
Omdat er in het bedrijf ook een schoonmaker en een kok werkt, moet een cap wel hygiënisch verantwoord zijn. De hygiëneregels voor een horeca onderneming zijn streng, houd er daarom rekening mee dat de cap geen vuil aantrekt en makkelijk afwasbaar is.
Tip 4: Comfort voor drager
Tijdens perioden van warm weer, zoals de afgelopen periode, moet de cap nog wel comfort bieden voor de drager. Want het werken is veel minder prettig als je het van de cap alleen maar warmer krijgt.
Tip 5: Verspreid petten onder klanten
Als een klant bij je horeca-onderneming heeft gegeten, zou je hem of haar een pet mee kunnen geven. Zeker voor kinderen is het een leuke weggever. Zij zullen overal met je caps gaan lopen zodat het meer aandacht op je restaurant vestigt.
De hoofden van de personeelsleden zijn kansen om meer reclame te maken. Het zorgt voor een vrolijke uitstraling van je bedrijf. Daarnaast kun je petten weggeven voor meer bekendheid van je bedrijfsnaam.
(Deze tips worden mogelijk gemaakt door Matrijs.nl)