Site logo
searchclose
Artikelen
Vacatures
Bedrijven
search
add
Banner

Caps bedrukken voor de horeca: 5 tips

Door Redactie Nationale Horecagids
schedule 6 min
location_on [xx]km
In een horecagelegenheid wordt vaak gedacht aan reclame op de bedrijfskleding. Je wilt immers duidelijk onderscheid maken tussen de gasten en de bediening. Maar een cap met reclame komt niet altijd voor. Hierbij vijf tips om om caps te drukken in de horeca.

Tip 1: Hoofd van personeelsleden beschikbaar

Het keukenpersoneel is meestal verplicht een hoofddeksel te dragen. Maar ook het bedienend personeel heeft een hoofd beschikbaar. Dit is een prima kans om door middel van een pet meer reclame te maken. Uiteraard moet dit wel in de ambiance van je restaurant passen zodat je gasten zich er niet aan storen.

Tip 2: Korte maar krachtige boodschap

Je kunt bijvoorbeeld je petten drukken bij Matrijs voor een mooie cap. Maar de boodschap moet wel duidelijk zijn en meerwaarde hebben. Zorg er vooral voor dat de tekst niet te lang is. Want te veel woorden worden door veel mensen niet gelezen. De tekst of slogan moet ook krachtig zijn. Het publiek moet de slogan lezen en deze onbedoeld opslaan in hun geheugen.

Tip 3: Houd rekening met hygiëne

Omdat er in het bedrijf ook een schoonmaker en een kok werkt, moet een cap wel hygiënisch verantwoord zijn. De hygiëneregels voor een horeca onderneming zijn streng, houd er daarom rekening mee dat de cap geen vuil aantrekt en makkelijk afwasbaar is.

Tip 4: Comfort voor drager

Tijdens perioden van warm weer, zoals de afgelopen periode, moet de cap nog wel comfort bieden voor de drager. Want het werken is veel minder prettig als je het van de cap alleen maar warmer krijgt.

Tip 5: Verspreid petten onder klanten

Als een klant bij je horeca-onderneming heeft gegeten, zou je hem of haar een pet mee kunnen geven. Zeker voor kinderen is het een leuke weggever. Zij zullen overal met je caps gaan lopen zodat het meer aandacht op je restaurant vestigt.

De hoofden van de personeelsleden zijn kansen om meer reclame te maken. Het zorgt voor een vrolijke uitstraling van je bedrijf. Daarnaast kun je petten weggeven voor meer bekendheid van je bedrijfsnaam.

(Deze tips worden mogelijk gemaakt door Matrijs.nl)
 

03 september '25 ( 8:37)

Onduidelijkheid rond kaartafhandeling Mamma Mia! The Party

Het is onduidelijk of mensen die een kaartje hadden gekocht voor de gestaakte productie Mamma Mia! The Party in Rotterdam hun geld terugkrijgen. Dat blijkt uit gesprekken van het ANP met producent Punch en ticketshop Eventim. Beide partijen geven aan nog weinig concreets te weten over het lot van de kaarthouders.

28 augustus '25 ( 9:55)

Aantal downloads 112app schiet omhoog na dood Lisa

De 112-app is sinds vorige week 85.000 keer gedownload, meldt de politie. Dat is volgens een woordvoerder flink meer dan gemiddeld. De politie verklaart de toename door de aandacht voor de app in de media en op sociale media, na de dood van de 17-jarige Lisa vorige week in Duivendrecht.

26 augustus '25 ( 8:27)

'Ingezameld geld 'Wij eisen de nacht op' zal zorgvuldig worden besteed'

De initiatiefneemster van de crowdfunding 'Wij eisen de nacht op' wil het geld dat ze inzamelt zo goed mogelijk besteden. Nu de boodschap op veel digitale schermen sinds zondag in het land is te zien, kijkt Danique de Jong naar wat er nog meer mogelijk is voor de veiligheid van jonge vrouwen op straat. De teller van de actie staat maandag halverwege de middag op bijna 430.000 euro, afkomstig van meer dan 15.000 donaties.

14 augustus '25 (15:13)

Bierbrouwer Carlsberg mist vertrouwen bij consument

Bierbrouwer Carlsberg voelt dat consumenten minder snel geld uitgeven aan bier en andere dranken. Na jaren van stevige prijsstijgingen in de supermarkt en de kroeg dragen internationale handelsspanningen nu bij aan onzekerheid onder consumenten, zei topman Jacob Aarup-Andersen.

14 augustus '25 (15:13)

Onderzoek naar misleidende duurzaamheidsclaims koffie en cacao

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) ziet binnen de levensmiddelensector het grootste aantal mogelijk misleidende claims in de koffie- en cacaoketen. De toezichthouder vindt dit aanleiding voor extra onderzoek.

11 augustus '25 (11:37)

Cafés en snackbars binnen handbereik in bijna elke regio

Voor wie op zoek is naar een gezellig café of snackbar, is de afstand in Nederland doorgaans klein. In 2024 was de gemiddelde afstand tot een café slechts 1,5 kilometer. In steden als Amsterdam en Den Haag kunnen inwoners zelfs kiezen uit tien cafés binnen een kilometer. Rotterdam volgt met meer dan zeven cafés in dezelfde straal. Dit meldt CBS.

06 augustus '25 (13:56)

HHB-jurylid Robèrt van Beckhoven sluit deal over terugbetaling na mislukte crowdfunding

Robèrt van Beckhoven heeft een akkoord bereikt met het grootste deel van de mensen die nog geld van hem krijgen. De geldschieters investeerden in 2019 met hem in een nieuw horecabedrijf, maar zagen een deel van hun investering in rook opgaan toen dat bedrijf al snel werd opgeheven en zij hun geld niet meer terugkregen. Een woordvoerder van Van Beckhoven maakte het akkoord woensdag bekend.

26 februari '25 (14:31)

Horeca klaar voor carnaval, alleen wel personeelstekort in de Brabantse dorpen

De horeca heeft het in dorpen en buitengebieden tijdens carnaval moeilijk. Er is namelijk weinig personeel te vinden. Koninklijke Horeca Nederland laat weten dat als het om personeelstekorten gaat de ergste druk wel van de ketel is. Horeca in Brabant laten een ander verhaal horen. Horecabazen in de grote steden krijgen hun planning wel rond, maar in de dorpen is het een ander verhaal. Dat meldt Omroep Brabant.

21 januari '25 (11:56)

Strandpaviljoen Baggelhuizerplas staat voor 795.000 euro te koop

Het nieuwe horecapaviljoen aan de Baggelhuizerplas in Assen staat te koop. Aannemersbedrijf Evertsen Bouw uit Zwolle zette het strandpaviljoen begin 2024 neer aan de Baggelhuizerplas. Nu willen ze alweer van het pand af voor een bedrag van 795.000 euro. Dat meldt RTV Drenthe.

11 december '24 (11:34)

Jaar cel en tbs geëist door OM voor gijzeling in café Ede

Het Openbaar Ministerie heeft dinsdag een celstraf van twaalf maanden en tbs met dwangverpleging geëist tegen de 28-jarige Corné H. die op 30 maart in een café in Ede vier mensen urenlang gegijzeld heeft. De man was bewapend met messen en dreigde de straat op te blazen. Naast de celstraf vroeg de officier om H. een locatieverbod op te leggen en eiste ze een maatregel waarmee H. onder toezicht blijft staan na afloop van zijn gevangenisstraf en behandeling.