30 november 2015 om 11:50
< 1 min lezen

‘Grolsch in de etalage’

LONDEN (ANP) - SABMiller zet biermerk Grolsch in de etalage. Het bedrijf ziet zich tot de verkoop genoodzaakt om mededingingsbezwaren vanuit Brussel te voorkomen na de aangekondigde fusie met Ab InBev. Dat schrijft de Britse krant The Sunday Times. Naast Grolsch zal SABMiller ook afstand doen van Peroni.

Volgens de krant, die schrijft over een miljardendeal, bevinden Heineken, het Amerikaanse Molson Coors en het Ierse C&C de zich onder de belangrijkste gegadigden om de merken over te nemen.

Eerder werd al gemeld al dat SABMiller en Ab Inbev voor miljarden euro’s aan eigen merken van de hand moeten doen om toestemming te krijgen voor de fusie. AB InBev, bekend van Budweiser en Stella Artois, bracht eerder deze maand formeel een bod van in totaal 100 miljard euro uit op SABMiller. Door die overname komen de twee grootste brouwers ter wereld onder één dak.

Relevante artikelen

Alles van cafe
    • Cafe

    Wat is het verschil tussen een normale parasol en horeca parasol?

    4 november 2025 om 11:50
    • Cafe

    Horeca makelaar: specialist in koop, verkoop en huur van horecapanden

    17 oktober 2025 om 14:43

Aankomende evenementen

15 Nov
HORECA EXPO 2025
  • Buitenland
11 Jan
Horecava 2026
  • Noord-Holland
08 Feb
HorecaEvenTT 2026
  • Friesland