12 januari 2012 om 13:18
< 1 min lezen

De drank van 2012 is gin

AMSTERDAM – Tijdens de presentatie Horecatrends 2012 van Vincent van Dijk op de Horecava in Amsterdam werd bekendgemaakt dat gin de dranktrend word van 2012. Dat meldt Hospitality Management.

Van Dijk vertelde ook dat de consument niet zo bang is voor de recessie.

“Verras de consument en laat duidelijk weten welk product je in huis hebt. De consument wil een positieve draai geven aan deze recessie. De consument heeft nog geld, maar geeft het alleen bewuster uit”, aldus van Dijk.

Bistro
Daarnaast zijn bistro’s weer helemaal in. Van Dijk vertelt: “Restaurants lopen leeg. Mensen willen duidelijkheid en kiezen daarom voor een goed stuk vlees. De combinatie steaks en bier wordt het helemaal.”

Van Dijk is van mening dat de horeca creatief moet zijn om klanten te trekken. “Maak duidelijk welk product je verkoopt, wees creatief en ga de samenwerking aan met andere bedrijven. De consument is trouw, dus zorg ervoor dat zij jouw ambassadeurs worden.”

© Nationale Horecagids

Relevante artikelen

Alles van cafe
    • Cafe

    Wat is het verschil tussen een normale parasol en horeca parasol?

    4 november 2025 om 11:50
    • Cafe

    Horeca makelaar: specialist in koop, verkoop en huur van horecapanden

    17 oktober 2025 om 14:43

Aankomende evenementen

15 Nov
HORECA EXPO 2025
  • Buitenland
11 Jan
Horecava 2026
  • Noord-Holland
08 Feb
HorecaEvenTT 2026
  • Friesland