Coca-Cola prijzen stijgen noodgedwongen, maar het schrikt de klanten niet af
27 juli 2022 om 11:29
< 1 min lezen

Coca-Cola prijzen stijgen noodgedwongen, maar het schrikt de klanten niet af

Consumenten laten zich vooralsnog niet afschrikken door hogere prijzen voor Coca-Cola. Het Amerikaanse frisdrankconcern verhoogde de prijzen in het afgelopen kwartaal aanzienlijk, maar verkocht nog altijd meer blikjes, flessen of concentraat van zijn dranken.

Veel voedingsmiddelenconcerns gaan over tot het verhogen van de prijzen omdat veel grondstoffen duurder zijn geworden. Ook stijgen personeels- en vervoerskosten.

Acht procent meer verkocht

Coca-Cola verkocht desondanks 8 procent meer frisdrank. Dankzij de hogere prijzen steeg de omzet met 12 procent tot 11,3 miljard dollar, omgerekend 11,2 miljard euro. Coca-Cola verwacht nu dat de omzet in heel 2022 harder groeit dan eerder voorspeld.

Kwartaalwinst daalde

De kwartaalwinst daalde juist hard. Met 1,9 miljard dollar viel het nettoresultaat 28 procent lager uit dan een jaar eerder. Dat kwam onder andere door ongunstige wisselkoersen. Daarnaast moest het bedrijf meer uitgeven aan onder andere marketing.

Door: ANP

Relevante artikelen

Alles van cafe
    • Cafe

    Horeca Overijssel treedt hard op tegen overlastgevers

    10 oktober 2025 om 11:34
    • Cafe

    Horeca groothandel: de beste leveranciers voor jouw horecabedrijf

    9 oktober 2025 om 14:26

Aankomende evenementen

15 Nov
HORECA EXPO 2025
  • Buitenland
11 Jan
Horecava 2026
  • Noord-Holland
08 Feb
HorecaEvenTT 2026
  • Friesland