Thuisbezorgd onder vuur genomen, horeca niet eens met commissie
6 juli 2022 om 17:15
< 1 min lezen

Thuisbezorgd onder vuur genomen, horeca niet eens met commissie

Thuisbezorgd en Booking.com liggen onder vuur. De horeca is het er niet mee eens dat zij een commissie van vijftien procent moeten betalen. Dit meldt De Ondernemer.

De consument gunt een lokaal e-commerce-bedrijf de opdracht liever. Hiermee is het sentiment in de platformeconomie aan het kantelen. Experts denken echter dat het koop- en bestelgedrag van de consument niet zal veranderen.

Gemak

Dat komt omdat de wereld om ons heen tegenwoordig is ingericht op gemak. Een platform waar je alles in een keer  kunt regelen is voor nu nog altijd aantrekkelijker dan eventuele alternatieven.

Klanten door Thuisbezorgd

Volgens Cor Molenaar, bijzonder hoogleraar eMarketing en Distance Selling aan de Erasmus Universiteit, gebruikt Thuisbezorgd de commissie van vijftien procent voor marketing en reclame. Natuurlijk kan een ondernemer in de horeca ervoor kiezen om zijn maaltijden niet via het platform aan te bieden, maar dat betekent dat er iemand anders daarvoor in dienst genomen moet worden om dit te doen.

Daarnaast hebben geen horecaondernemers geen database bijgehouden met al hun klanten en bestellingen die zij ooit hebben gedaan, waardoor ze niet aan zoveel klanten kunnen komen.

Door: Nationale Horecagids / Eline Boer

Relevante artikelen

Alles van catering
    • Cafe

    Horeca makelaar: specialist in koop, verkoop en huur van horecapanden

    17 oktober 2025 om 14:43
    • Cafe

    Horeca Overijssel treedt hard op tegen overlastgevers

    10 oktober 2025 om 11:34

Aankomende evenementen

15 Nov
HORECA EXPO 2025
  • Buitenland
11 Jan
Horecava 2026
  • Noord-Holland
08 Feb
HorecaEvenTT 2026
  • Friesland