26 maart 2019 om 14:13
< 1 min lezen

McDonald’s stapt in kunstmatige intelligentie

McDonald's wil zijn klanten in de toekomst menuschermen laten zien die kunnen worden aangepast aan bijvoorbeeld het weer, de tijd en verkeerssituaties. Denk aan ijsjes als het heet is en prominentere ontbijtopties in de ochtend.

De Amerikaanse hamburgerketen koopt het Israëlische bedrijf Dynamic Yield. Dat is gespecialiseerd in zulke toepassingen van kunstmatige intelligentie. Dynamic Yield werkt ook al samen met onder meer IKEA en heeft kantoren in New York en Tel Aviv.

De technologie moet dit jaar in drive-ins in de Verenigde Staten in gebruik worden genomen. Daarna komen andere belangrijke markten aan de beurt. Of Nederlandse drive-ins ook dynamische menukaarten krijgen is onduidelijk.

Door: ANP

Relevante artikelen

Alles van fastfood
    • Fastfood

    Wat is het verschil tussen een normale parasol en horeca parasol?

    4 november 2025 om 11:50
    • Fastfood

    Horeca makelaar: specialist in koop, verkoop en huur van horecapanden

    17 oktober 2025 om 14:43

Aankomende evenementen

11 Jan
Horecava 2026
  • Noord-Holland
08 Feb
HorecaEvenTT 2026
  • Friesland