1 augustus 2018 om 17:08
< 1 min lezen

Omzet moederbedrijf Burger King omhoog

OAKVILLE (ANP) - Restaurant Brands International, het Amerikaanse moederconcern van fastfoodketen Burger King, heeft in het tweede kwartaal de omzet en winst verhoogd. Daarbij werd vooral geprofiteerd van het openen van nieuwe zaken voor Burger King en de andere dochteronderdelen, de in Canada populaire koffieketen Tim Hortons en de verkoper van gefrituurde kip Popeyes Louisiana Kitchen.

De totale omzet klom naar ruim 1,3 miljard dollar, van meer dan 1,1 miljard dollar een jaar eerder. Bij Burger King steeg het aantal locaties in de wereld met ruim 1000 tot meer dan 17.000. Ook de verkoop in zaken die langer dan een jaar zijn geopend nam toe bij Burger King. Overigens zijn vrijwel alle vestigingen van Restaurant Brands International in handen van franchisenemers.

De nettowinst bedroeg bijna 168 miljoen dollar, tegen 89,5 miljoen dollar een jaar eerder.

Relevante artikelen

Alles van fastfood
    • Fastfood

    Horeca makelaar: specialist in koop, verkoop en huur van horecapanden

    17 oktober 2025 om 14:43
    • Fastfood

    Faillissement dreigt voor De Pizzabakkers na sluiting

    15 oktober 2025 om 14:34

Aankomende evenementen

15 Nov
HORECA EXPO 2025
  • Buitenland
11 Jan
Horecava 2026
  • Noord-Holland
08 Feb
HorecaEvenTT 2026
  • Friesland