10 november 2011 om 10:31
< 1 min lezen

Arts Holland verbindt cultuur en toerisme

AMSTERDAM – Het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen (NBTC), het Nederlands Uitburo (NUB) en Waag Society gaan een structurele samenwerking aan op het gebied van toerisme en cultuur. Met ‘Arts Holland’ zetten zij gezamenlijk Nederland internationaal op de kaart als aantrekkelijke, culturele bestemming.

Onder het motto ‘Arts Holland, the world’s arts district’ wordt het kwalitatief hoogwaardige en diverse kunst- en cultuuraanbod van de Randstad voor het eerst samengebracht voor de internationale cultuurtoerist. De officiële lancering van Arts Holland is donderdag 9 november in de Waag in Amsterdam.

Cultuuraanbod Nederland op de kaart
Met het bundelen van de krachten uit de culturele, toeristische en technologische sector ontwikkelt Arts Holland wat tot nu toe nog niet bestaat: een internationale marketingstrategie rond Nederland als culturele bestemming. Het doel is om gezamenlijk meer buitenlandse bezoekers en bestedingen voor kunst en cultuur naar Nederland te bewegen.

Het Nederlandse cultuuraanbod wordt op www.artsholland.com gepresenteerd waarbij is uitgegaan van het zoekgedrag van de potentiële bezoeker. Daarnaast worden ook nieuwe mediatechnieken en -applicaties ingezet om de culturele toerist te bereiken en te verleiden een (herhaal)bezoek aan Nederland te brengen.

© Nationale Horecagids

Relevante artikelen

Alles van evenementen
  • Onduidelijkheid rond kaartafhandeling Mamma Mia! The Party
    • Evenementen

    Onduidelijkheid rond kaartafhandeling Mamma Mia! The Party

    3 september 2025 om 10:37
  • Burgemeester Zandvoort: 'Ontzettend gezellige dag'
    • Evenementen

    Burgemeester Zandvoort: ‘Ontzettend gezellige dag’

    1 september 2025 om 12:36

Aankomende evenementen

15 Nov
HORECA EXPO 2025
  • Buitenland
11 Jan
Horecava 2026
  • Noord-Holland
08 Feb
HorecaEvenTT 2026
  • Friesland