6 juli 2011 om 12:41
< 1 min lezen

Heineken onder vuur om Engelse biercampagne

(Novum) – Bierbrouwer Heineken heeft een cover van het nummer Too Drunk to Fuck van de Amerikaanse punkband Dead Kennedy’s uit een Engelse reclamecampagne geschrapt.

Het nummer werd gebruikt voor de online promotie van het bier Kronenbourg 1664, maar kan ook worden gezien als een aanmoediging voor comazuipen.
Heineken onder vuur om Engelse biercampagne

Zo interpreteerde de Britse alcoholwaakhond Portman Group het lied althans. Volgens de Portman Group schond Heineken UK de code voor de alcoholindustrie. Daarin staat dat reclame voor alcohol geen onverantwoordelijk en overmatig drinkgedrag mag stimuleren. Dit nummer doet dat volgens de waakhond wel.

De cover van het nummer van Nouvelle Vague stond op een afspeellijst die hoorde bij de campagne Slow the Pace voor het Franse bier uit de Heineken-stal. De brouwer heeft het nummer van de speellijst verwijderd. Het hoofd van de Portman Group reageert verheugd. “We zijn tevreden dat Heineken actie heeft ondernomen zodra het bedrijf de klacht ter ore kwam.”

Relevante artikelen

Alles van evenementen
  • Onduidelijkheid rond kaartafhandeling Mamma Mia! The Party
    • Evenementen

    Onduidelijkheid rond kaartafhandeling Mamma Mia! The Party

    3 september 2025 om 10:37
  • Burgemeester Zandvoort: 'Ontzettend gezellige dag'
    • Evenementen

    Burgemeester Zandvoort: ‘Ontzettend gezellige dag’

    1 september 2025 om 12:36

Aankomende evenementen

15 Nov
HORECA EXPO 2025
  • Buitenland
11 Jan
Horecava 2026
  • Noord-Holland
08 Feb
HorecaEvenTT 2026
  • Friesland