27 oktober 2011 om 16:33
< 1 min lezen

Coca-Cola brengt ijsbeerwit blikje op de markt

GRONINGEN (ANP) – Coca-Cola komt in de Verenigde Staten voor het eerst in haar bestaan met een wit cola-blikje op de markt. De tijdelijke gedaantewisseling van het bekende rode blikje is onderdeel van een actie voor bescherming van de ijsbeer, aldus de frisdrankenfabrikant.

De witte blikjes, met daarop de beeltenis van ijsberen, liggen vanaf 1 november in de winkels, de actie duurt tot februari volgend jaar. Coca-Cola werkt samen met het Wereld Natuur Fonds aan de nieuwe campagne voor bescherming van de ijsberen in de Noordpool.

Het concern doneert voor de actie ook 3 miljoen dollar aan het WNF.

Relevante artikelen

Alles van cafe
    • Cafe

    Wat is het verschil tussen een normale parasol en horeca parasol?

    4 november 2025 om 11:50
    • Cafe

    Horeca makelaar: specialist in koop, verkoop en huur van horecapanden

    17 oktober 2025 om 14:43

Aankomende evenementen

15 Nov
HORECA EXPO 2025
  • Buitenland
11 Jan
Horecava 2026
  • Noord-Holland
08 Feb
HorecaEvenTT 2026
  • Friesland