22 juli 2011 om 17:03
< 1 min lezen

Morson Coors lanceert vrouwenbier

Bierbrouwer Molson Coors brengt een biermerk speciaal voor vrouwen op de markt. Animée moet vrouwen aanzetten tot het drinken van bier, zo meldt Bier.blog.nl.

De brouwer deed eerst uitgebreid onderzoek op de Britse markt. Britse vrouwen drinken in vergelijking met mannen maar relatief weinig bier. Molson Coors heeft dan ook veel aandacht besteed aan de smaak en marketing van Animée.

Het vrouwenbier is minder bitter dan het ‘mannenbier’ en bevat daarnaast minder koolzuur. Het bier heeft als gevolg van een speciaal filtratieproces een lichte en frisse smaak.

In september wordt Animée met een reclamecampagne van meer dan een miljoen euro in de Britse markt gezet.

© Nationale Horecagids

Relevante artikelen

Alles van cafe
    • Cafe

    Wat is het verschil tussen een normale parasol en horeca parasol?

    Gisteren om 11:50
    • Cafe

    Horeca makelaar: specialist in koop, verkoop en huur van horecapanden

    17 oktober 2025 om 14:43

Aankomende evenementen

15 Nov
HORECA EXPO 2025
  • Buitenland
11 Jan
Horecava 2026
  • Noord-Holland
08 Feb
HorecaEvenTT 2026
  • Friesland