Met app restauranteigenaar direct je mening geven over zijn zaak
GRONINGEN – MeAbout heeft een restaurant-app ontwikkeld waarmee je als bezoeker van een restaurant direct je mening kunt delen met de eigenaar. In tegenstelling tot recensiesites staat de interactie tussen de bezoeker en het restaurant centraal. De mobiele app werkt op zowel Android als Apple smartphones en is op te roepen door het scannen van een qr-code.
Aan de hand van enkele korte vragen kunnen restaurantbezoekers via de app hun mening geven over onder andere de kwaliteit van het eten en de bediening. Ook onderwerpen als de prijs-kwaliteitverhouding en de inrichting van het restaurant komen aan de orde. Na het beoordelen van de diverse onderdelen bestaat de mogelijkheid een nadere toelichting te geven.
De eigenaar ontvangt de gegevens van iedere beoordeling direct per e-mail. Gasten kunnen een anonieme beoordeling geven of een e-mailadres achterlaten, zodat de restauranteigenaar kan reageren. De beoordelingen worden niet automatisch publiek op het internet geplaatst. Wel kan een enthousiaste gast via de app eenvoudig zijn waardering delen via social media als Facebook en Twitter.
App opent met een qr-code
Restaurants die zijn aangesloten bij MeAbout ontvangen onder meer tafelstaanders en kaartjes met daarop hun eigen qr-code. Een qr-code is vergelijkbaar met een streepjescode. Door met een smartphone deze code te scannen, opent direct de app van het betreffende restaurant. Het installeren van bestanden is niet nodig omdat de app is gemaakt als mobiele web app.
© Nationale Horecagids