Barefoot steunt zeehondencreche
PIETERBUREN – Barefoot is een wijnmerk met een groot hart als het om goede doelen gaat. Eén van die goede doelen is de actie ‘Red De Zeehond’. Maar liefst 40.000 flessen Barefoot werden voorzien van een halslabel en per verkochte fles doneerde Barefoot 25 cent aan zeehondencrèche Pieterburen.
Inmiddels zijn vrijwel alle flessen verkocht. Tijd dus om een cheque van maar liefst 10.000 euro te overhandigen aan Neerlands zeehondenmoeder Lenie ’t Hart.
Op woensdag 1 februari bood een delegatie van afgevaardigden van de deelnemende supermarkten, Barefoot Wine en importeur Walraven|Sax in de zeehondencrèche het mooie bedrag aan, waarvan de nodige zeehonden gered zullen worden.
Genieten op blote voeten
Het verhaal van Barefoot begint in 1986 met twee hippies in San Francisco, Californië. Hun missie was om wijn “less serious” te maken. Ze ontwikkelden Barefoot Wine met als motto: “Get Barefoot and have a great time”. Heerlijk met je blote voeten in het gras of in het zand en genieten van een lekker glas wijn.
Inmiddels is Barefoot een populair en enorm snel groeiend wijnmerk. De wijnen winnen de ene na de andere medaille wat aangeeft dat niet alleen de missie en de uitstraling super zijn, maar dat er ook gewerkt wordt met een product van topkwaliteit.
Zeehondencrèche Pieterburen
In 1971 begon Lenie ’t Hart met het opvangen van zieke en gewonde zeehonden. Met in het begin hulp van onder andere het Wereld Natuur Fonds en inmiddels met hulp van tientallen vrijwilligers en ruim 65.000 donateurs, is het gelukt om een crèche op te zetten waar momenteel bijna 400 zeehonden verzorgd worden.
Daarnaast is de Zeehondencrèche een veelgevraagde partner in wetenschappelijke onderzoeksprojecten en ontvangt ruim 150.000 bezoekers per jaar. De zeehondencrèche krijgt geen subsidie voor al haar goede werk en is dus volledig afhankelijk van al haar donateurs.
© Nationale Horecagids