1 februari 2012 om 16:55
2 minuten lezen

Starwood herdefinieert hotel-loyaliteitsprogrammas

STAMFORD – Starwood Hotels & Resorts Worldwide verhoogt de inzet voor hotel-loyaliteitsprogramma’s om zo een groter aandeel te winnen in ’s werelds meest winstgevende reizigers, een invloedrijke en groeiende groep van wereldwijde mega-reizigers.

Het bedrijf kondigde vandaag een nieuw pakket met voordelen aan dat het prijswinnende loyaliteitsprogramma van het concern, Starwood Preferred Guest (SPG), in één keer tot het meest uitgebreide eliteprogramma in de hotelindustrie maakt.

Hoe vaker je bij Starwood verblijft, hoe meer opties er zijn en hoe meer de privileges worden afgestemd op individuele wensen. Het programma biedt baanbrekende diensten aan als een gegarandeerde 24-uurs check-in en persoonlijke assistentie van een Starwood-medewerker die zich volledig richt op de individuele wensen van ieder SPG elite-lid.

“Met de globalisatie trend zijn er meer zeer frequente reizigers naar meer bestemmingen over de hele wereld dan ooit te voren,” aldus Frits van Paasschen, President en CEO van Starwood.

“De mogelijkheid om te generen van wat wij noemen ‘loyality beyond reason’ bij ’s werelds meest frequente reizigers was nog nooit zo groot. Dit zijn mondaine consumenten die vermoeid zijn met generieke punten en extra’s. Dit is de reden waarom wij hebben geïnvesteerd in kenmerkende nieuwe en persoonlijke voordelen om degenen echt te belonen die ons belonen met een onevenredig deel van hun business.”

Testfase van drie jaar voor de meest winstgevende reizigers inspireerde tot nieuwe veranderingen
Volgens van Paasschen zorgt slechts 2 procent van de reizigers voor 30 procent van Starwood’s omzet. Met dat in gedachten heeft het bedrijf de afgelopen 3 jaar in het geheim een zeer persoonlijke één-op-één ambassadeur service uitgetest om beter zicht te krijgen in de behoeftes en verlangens van deze zeer invloedrijke gasten.

Onder een kleine, geselecteerde groep reizigers, zag Starwood het aandeel met een dubbel-cijfer veranderen in vergelijking met een controlegroep. Starwood heeft de inzichten uit deze testfase gebruikt voor de nieuwe privileges voor deze groep elite-leden.

“Wat we luid en duidelijk hoorden van onze reizigers was dat zij meer keuze wilde, meer controle en persoonlijkere service,” zei Mark Vondrasek, Senior Vice President, Distribution, Loyalty & Partnership Marketing.

“Vandaag, door ‘high touch en high tech’, hebben we een nieuwe bekwaamheid van het beter begrijpen van onze gasten, hun voorkeuren en zelf het doel van elke reis. Door het opnieuw definiëren van keuze en persoonlijke service, bouwen wij aan levenslange loyaliteit voor het leven.”

© Nationale Horecagids

Relevante artikelen

Alles van hotel
    • Hotel

    Horeca makelaar: specialist in koop, verkoop en huur van horecapanden

    17 oktober 2025 om 14:43
    • Hotel

    Horeca groothandel: de beste leveranciers voor jouw horecabedrijf

    9 oktober 2025 om 14:26

Aankomende evenementen

15 Nov
HORECA EXPO 2025
  • Buitenland
11 Jan
Horecava 2026
  • Noord-Holland
08 Feb
HorecaEvenTT 2026
  • Friesland