23 augustus 2011 om 11:30
< 1 min lezen

Hotel Londen moet lappen voor wandluis

LONDEN – Een hotel in Londen moet een forse schadevergoeding betalen aan twee hotelgasten die vorig jaar elk meer dan honderd keer werden gebeten door wandluizen, zo meldt de Volkskrant.

Het Londense Airway Hotel trof een schikking met de twee vrouwen van ruim 1.800 euro per persoon. De vrouwen claimden nog maanden last te hebben gehad van de wandluis, die ook wel bekend staan als bedwantsen.

De vrouwen zijn niet de enige slachtoffers, want op boekingssites beklaagden meer gasten zich over de wandluizen en de algehele hygiëne in het hotel, dat zelfs werd omschreven door gasten als een ‘smerig hol’.

De wandluis is aan een opmars bezig, na jaren te zijn weggeweest. Vooral hoteliers in New York kampen met een ware plaag.

© Nationale Horecagids

Relevante artikelen

Alles van hotel
    • Hotel

    Probleemschulden nemen toe in de horeca

    5 december 2025 om 11:41
    • Hotel

    Comfort van hotelgasten wint het van klimaatambities

    25 november 2025 om 08:37

Aankomende evenementen

11 Jan
Horecava 2026
  • Noord-Holland
08 Feb
HorecaEvenTT 2026
  • Friesland