Site logo
searchclose
Artikelen
Vacatures
Bedrijven
search
add
Banner

Inntel Hotels eerste hotelgroep in Nederland met 'Kiwa corona-keurmerk'

Door Redactie Nationale Horecagids
schedule 9 min
location_on [xx]km
Inntel Hotels ontvangt als eerste hotelgroep in Nederland het ‘corona-keurmerk’ van certificeringsbedrijf Kiwa. Als resultaat van deze certificering kan Inntel Hotels aantonen dat alle noodzakelijke stappen heeft gezet om de kans op besmetting met het coronavirus te beperken. Dit meldt Inntel Hotels.
De hotelgroep is gevestigd in verschillende steden en beschikt over restaurants, zwembaden en wellness-faciliteiten. Voor alle disciplines gelden afzonderlijke maatregelen die getoetst zijn door Kiwa. Inntel Hotels volgt strikte protocollen om het welzijn en de veiligheid van gasten en medewerkers te waarborgen. Nationale regelgeving en branche-specifieke richtlijnen worden volledig opgevolgd, evenals diverse zelf getroffen aanvullende voorzorgsmaatregelen.
 

Inntel Hotels: ‘Kiwa-keuring graag vóór de zomer’

 
Voor Inntel Hotels was het van belang dat de toetsing zou plaatsvinden voor de zomerperiode door een onafhankelijke partij, vertelt algemeen directeur Karin Geurts. “Onbezorgd kunnen genieten van een stedentrip of staycation, is in tijden van het coronavirus geen vanzelfsprekendheid meer. Dit keurmerk van Kiwa is voor ons een bevestiging dat we met onze voorzorgsmaatregelen een zo groot mogelijke inspanning doen voor het welzijn van onze gasten. Ook zal het ertoe bijdragen dat gasten bij ons met een gerust hart kunnen verblijven, eten en vergaderen.” 
 

Onafhankelijke toetsing Covid-19 maatregelen

 
Om alle voorzorgmaatregelen in verband met het coronavirus te toetsen, is Inntel Hotels in zee gegaan met Kiwa. Zij heeft een nieuw keurmerk geïntroduceerd dat met onafhankelijke audits de juiste inzet waarborgt van voorzorgsmaatregelen op basis van de overheids- en RIVM-normen. Inntel Hotels is hiermee de eerste hotelgroep in Nederland die haar maatregelen onafhankelijk door Kiwa laat toetsen. Binnen de hotelgroep is een grote focus op het welzijn van de gasten en persoonlijke aandacht. Naast de wellness-centra bieden de luxe kamertypes privéwellnessfaciliteiten zoals een whirlpool en sauna. In alle hotels wordt volledig op basis van de overheids- en RIVM-richtlijnen gewerkt en zijn verschillende aanpassingen gedaan. Gasten worden voorafgaand aan hun bezoek gebeld, om mogelijke vragen te beantwoorden of hen van actuele informatie te voorzien.
 

Genomen maatregelen

 
In de hotels zijn diverse maatregelen getroffen zoals looproutes, afstand-stickers en desinfectiezuilen. De frequentie van schoonmaak in alle ruimtes is verhoogd en aanvullende veiligheids- en hygiëne maatregelen zijn van kracht voor de housekeeping. In de restaurants wordt uitsluitend op aanvraag met een menukaart gewerkt. Er is een online bestelsysteem, waarmee bestellingen via de eigen mobiele telefoon worden geplaatst. Medewerkers werken in vaste shifts, zodat zij altijd in dezelfde samenstelling aanwezig zijn. Voor horecamedewerkers geldt een vaste positie in het restaurant. 
 

‘Alles in het werk gesteld’

 
Deze protocollen worden dagelijks geëvalueerd en aangepast aan het beleid dat vanuit de overheid wordt gevoerd. Binnen elk team van Inntel Hotels is één persoon toegewezen voor protocollen, trainingen en werkinstructies. 
 
“Met dit keurmerk kan Inntel Hotels aan gasten laten zien dat zij alles in het werk heeft gesteld om een veilig verblijf mogelijk te maken. Nu op basis van een onafhankelijke toetsing door Kiwa kan worden aangetoond dat zij alle nodige voorzorgsmaatregelen hebben getroffen, kan zij bezoekers het vertrouwen geven dat zij met een gerust hart gebruik kunnen maken van hotelkamers accommodaties, zwembaden, wellness-faciliteiten en restauratieve voorzieningen. “We zijn blij dat we hieraan een bijdrage mogen leveren”, zegt Denise IJsselstijn, van de afdeling Internationaal Sales & Business Development van Kiwa.
 
Door: Nationale Horecagids
 
18 maart '24 ( 8:45)

Horeca in 2023 meer omzet na coronajaar in 2022

De horeca heeft in 2023 ruim 13 procent meer omgezet dan een jaar eerder, meldt het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). Vorig jaar was het eerste jaar sinds 2020 zonder coronamaatregelen. In 2022 gold tot halverwege januari in Nederland nog een harde lockdown en in maart 2022 vervielen de laatste coronamaatregelen. Dat had een positief effect op de omzetstijging van de horeca in 2023. Daarnaast waren de prijzen in 2023 hoger dan een jaar eerder. Het volume lag vorig jaar bijna 6 procent hoger dan in 2022.

05 maart '24 (16:51)

Uitstel komst asielzoekers naar hotel 't Elshuys in Albergen

De komst van 150 vluchtelingen naar een voormalig hotel in het Twentse dorp Albergen is uitgesteld. Half maart zouden de eerste bewoners arriveren, maar het Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA) wacht nu op de uitkomst van een procedure die omwonenden hebben aangespannen tegen de omgevingsvergunning, die de gemeente Tubbergen verleende voor de vestiging van een asielzoekerscentrum. Die zaak dient op 28 maart bij de rechtbank in Zwolle, aldus een woordvoerder van het COA.

18 januari '24 (10:08)

Overgewicht is 'serieus probleem' stelt Koninklijke Horeca Nederland (KHN)

Overgewicht is een serieus probleem in Nederland, zegt Koninklijke Horeca Nederland (KHN). Daarmee reageert de brancheorganisatie op de voortgangsberekeningen van het RIVM van de doelen uit het Nationaal Preventieakkoord. Uit die berekeningen kwam naar voren dat er meer moet gebeuren om overgewicht, rokers en problematisch alcoholgebruik genoeg te verminderen.

25 december '23 (10:01)

Explosie Hotel Royal in Deventer

Bij een hotel op de Brink in Deventer is in de nacht van zondag op maandag een explosie geweest. Het gaat om Hotel Royal, het enige hotel op de Brink, meldt onder andere Tubantia.

24 oktober '23 (11:08)

Nederlanders besteden bijna 7 miljard aan hotelketens

De afgelopen drie jaar trokken 7,4 miljoen bezoekers naar de grootste Nederlandse hotelketens. Zij besteedden daar gemiddeld 227 euro per bezoek. Dat komt neer op een totaal van 6,9 miljard euro. Hotelbezoekers hebben daarbij het meest besteed bij Hilton (383 euro) en het minst bij ibis Budget (99 euro). Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Hotelketens, uitgevoerd door Multiscope. Voor de benchmark zijn 6.000 Nederlanders gevraagd, meldt Multiscope.

23 oktober '23 (10:19)

Designhotelmerk nhow vierde dit jaar 4 gastronomische openingen

Het eigenzinnige en creatieve designhotelmerk nhow, onderdeel van Minor Hotels, heeft dit jaar een reeks nieuwe gastronomische openingen gevierd in Europese en Britse hotels. Hierdoor kunnen gasten tijdens hun verblijf in Amsterdam, Milaan, Frankfurt en Londen genieten en dineren als nooit tevoren. Van een nieuw restaurant geïnspireerd door het regenwoud van de Amazone, tot ‘vibe dining’, de ontwikkelingen sluiten aan bij de creatieve, unieke en disruptieve stijl van nhow. Dit meldt nhow.

12 oktober '23 (21:08)

Grootste hotelgroep Europa wil hotels verkopen om schuld af te lossen

Accor, de grootste hotelgroep van Europa, wil voor ongeveer 2 miljard euro aan hotels verkopen om schulden af te lossen, zeggen bronnen die betrokken zijn bij de zaak tegen Bloomberg. Het Franse concern, bekend van ketens als Ibis, Sofitel, Novotel en Mercure, heeft ook tientallen vestigingen in Nederland.

06 oktober '23 (14:23)

Ook hotels voortaan beoordeeld door Michelin-inspecteurs

Michelin gaat voortaan ook hotels beoordelen. De inspecteurs van de Franse bandenmaker gaan voortaan "de meest uitzonderlijke hotels ter wereld" aanwijzen, niet met sterren, maar met een "sleutel".

19 juni '23 (12:11)

Karin Bruers bedroefd dat bouw van haar stikstofvrije hotel stilligt

De Tilburgse cabaretière Karin Bruers heeft de droom om haar eigen hotel te openen zonder stikstofuitstoot. Ze kon beginnen met het bouwen, om die droom werkelijkheid te laten worden. Echter ligt de bouw al een tijdje stil. De buren proberen er een stokje voor te steken. Horeca-iconen Jan en Monique Meurs spanden een rechtszaak aan tegen de komst van het hotel. Bruers zegt aan Omroep Brabant dat zij er alles aan doen om haar tegen te houden. Die zijn zich van geen kwaad bewust: “Wij vinden het prima dat er iemand naast ons komt, maar dan moet die zich wel aan de regels houden.” Dat meldt Omroep Brabant.

19 juni '23 (10:08)

Ondanks hotelstop Amsterdam zes jaar geleden wordt er nog aan ongeveer twintig hotels gewerkt

Het bestuur van Amsterdam vond al in 2016 dat er een rem moest komen op de groei van de hotelsector in de hoofdstad. Ondanks de stop blijven er toch nog hotels bij komen. Voor een lange periode kon de gemeente niets doen tegen de komst hiervan. Daarnaast blijkt uit een navraag van AT5 dat de komst van ongeveer twintig hotels niet kan worden vermeden. Zo komt er vooral in Amsterdam-Noord nog een hotelspurt. Op andere plekken lijkt het nieuwe hotelbeleid wel te werken, meldt AT5.