Site logo
searchclose
Artikelen
Vacatures
Bedrijven
search
add
Banner

Hoe blijft jouw reclame hangen?

Door Redactie Nationale Horecagids
schedule 6 min
location_on [xx]km
Het zijn vragen die iedere ondernemer zichzelf zou moeten stellen: hoe bereik ik mijn klanten door reclame? Met welke reclame bereik ik mijn specifieke doelgroep? Hoe zorg ik ervoor dat mijn naam bij die potentiële klant blijft hangen? Met onderstaande tips heb je een aantal handvatten om reclame te maken die klinkt als een klok.

Bepaal je doelgroep

Heel erg leuk als mensen positief reageren op jouw nieuwe reclame. Maar vormen zij ook jouw doelgroep? Ga goed na wat jouw doelgroep aanspreekt en vooral nodig heeft van jou, en verwerk dat in je reclame-uiting.

Wat wil je zeggen?

Bedenk ook wat precies jouw boodschap is. Wil je gewoon algemene reclame maken voor jouw bedrijf? Of wil je een bepaald product of een nieuwe dienst in het zonnetje zetten? Reclame moet duidelijk maken waar jij de aandacht op wil focussen, wat je graag aan de man wil brengen.

Onderscheid jezelf

Voorkom dat je in jouw reclame iets vertelt wat mensen al zo vaak hebben gehoord of doe het in ieder geval op een originele manier. Waarschijnlijk heb je geen monopoliepositie en bieden concurrenten hetzelfde aan als jij. Het gaat erom dat juist jouw boodschap opvalt. Durf origineel te zijn. Reclames die blijven hangen zijn meestal degenen die vernieuwend zijn.

Gebruik humor

Iets wat mensen vaak onthouden van reclames is humor. Durf die te verwerken in jouw reclame-uiting én zorg ervoor dat ze zowel de grap als jouw naam onthouden. Strooi niet teveel met reclame, anders loop je kans dat juist jouw serieuze boodschap niet blijft hangen.

Manier van reclame maken

Gebruik een manier die past bij jouw doelgroep. Jongeren zitten bijvoorbeeld niet bepaald te wachten op een uitgebreide brochure. Een flyer kan het juist weer heel goed doen. Online is heel veel reclame te vinden. Zoek voor jezelf uit of dat de manier is waarop jij met jouw bedrijf in beeld wil komen. Visitekaartjes doen het ook nog steeds goed: een potentiële klant heeft daarmee zowel jouw bedrijfsnaam, jouw naam als alle contactgegevens bij elkaar staan. Op die paar vierkante centimeter kan je ook meteen een stukje uitstraling van jouw onderneming kwijt.

Eigenheid

Originaliteit en humor worden dus erg gewaardeerd. Blijf echter wel bij jezelf en bij je bedrijf dat je in de kijker zet. De reclame-uiting, het bedrijf en jij moeten op een bepaalde manier wel bij elkaar blijven passen.
 

15 november '23 (15:52)

Inter Scaldes heropent morgen haar deuren

Het aftellen is begonnen. De laatste voorbereidingen worden getroffen. Aankomende donderdag, 16 november, gaat de deuren van het iconische restaurant Inter Scaldes weer open. Een uitgebreide renovatie en overname door Pillow Hotel Collectie later is het team van het restaurant weer helemaal klaar voor de start. Om alvast een voorproefje te geven deelt het restaurant alvast een paar eerste officiële beelden. Dat meldt Inter Scaldes. 

31 oktober '23 ( 9:05)

De Librije opnieuw bovenaan de Lekker500

Het restaurant De Librije van Jonnie en Thérèse Boer staat dit jaar opnieuw bovenaan de ranglijst van de Lekker500. De restaurantgids meldt dat de twee van het Zwolse restaurant "met hun onuitputtelijke energie en blijvende vernieuwingsdrift" de eerste plaats dit jaar weten vast te houden.

30 oktober '23 (11:34)

Sergio Herman gaat in België zelf weer achter de pannen staan

Chef-kok en horecaondernemer Sergio Herman gaat koken in een nieuw restaurant in Antwerpen. Dat vertelt hij maandag in gesprek met BN De Stem. Hij gaat hier vanaf januari "op regelmatige basis" achter het fornuis staan, samen met kok Tim Boury. "Ik ga weer doen wat ik gemist heb: koken", aldus Herman.

24 oktober '23 (11:03)

KVK ziet afgelopen vijf jaar flinke toename Nederlandse wijnproducenten

UTRECHT (ANP) - Het aantal wijnproducenten in Nederland is de afgelopen vijf jaar fors toegenomen. Dat zegt de Kamer van Koophandel (KVK). In 2018 waren er 136 producenten ingeschreven bij de KVK, in het derde kwartaal van dit jaar waren dat er 194, een toename van 43 procent.

16 oktober '23 (11:54)

Eerste FC Kip-restaurant in Nederland een feit

Jandino Asporaat opent op 22 november in het centrum van Rotterdam zijn eerste FC Kip-restaurant. Dat heeft de cabaretier via Instagram laten weten. FC Kip is een fastfoodketen die een belangrijke rol speelt in de serie De Dino Show en de daaropvolgende Bon Bini Holland-filmreeks.

12 oktober '23 (15:23)

Wagamama verkocht aan Amerikaanse investeerder

Fastfoodketen Wagamama, met verschillende vestigingen in Nederland, komt in handen van Apollo Global Management. De grote Amerikaanse investeerder betaalt 587 miljoen euro voor de overname.

10 oktober '23 ( 7:09)

Horecazaak Utrecht slachtoffer van explosie

Bij een horecazaak aan de Jutfaseweg in de Rivierenwijk in Utrecht is in de nacht van maandag op dinsdag een explosie geweest. Het pand is beschadigd geraakt. Niemand raakte gewond, meldt de politie.

09 oktober '23 ( 6:09)

Explosie op station Bussum bij horecazaak

Bij een horecagelegenheid op station Bussum heeft in de nacht van zondag op maandag rond 03.45 uur een explosie plaatsgevonden, meldt de politie. Niemand raakte gewond bij de ontploffing.

05 oktober '23 (18:53)

Inwoners Utrecht aangehouden voor explosie bij horecazaak in Utrecht

De politie heeft donderdag drie mensen aangehouden voor de explosie op de Amsterdamsestraatweg in Utrecht afgelopen weekend. Het gaat om Utrechters van 27, 19 en 18 jaar. Hun exacte rol wordt onderzocht.

18 september '23 (13:08)

FSIN: Recordomzet horeca met smalle marges

Nederlanders geven dit jaar waarschijnlijk een recordbedrag uit in restaurants en cafés. Dat meldt kennisplatform FoodService Instituut Nederland (FSIN), dat verwacht dat de totale omzet zal groeien naar 22 miljard euro. Dat is bijna 16 procent meer dan vorig jaar en ook meer dan in het laatste jaar voor de coronacrisis. Het is echter maar de vraag in hoeverre ondernemers van deze stijgende uitgaven kunnen profiteren, aangezien ook hun bedrijfskosten zijn gestegen.