Site logo
searchclose
Artikelen
Vacatures
Bedrijven
search
add
Banner

Heineken komt met grootschaligere sponsoractiviteiten bij Formule 1-race

Door Redactie Nationale Horecagids
schedule 5 min
location_on [xx]km
Heineken komt met grootschaligere sponsoractiviteiten bij Formule 1-race
Bierbrouwer Heineken gaat de sponsoractiviteiten rondom de Formule 1-race in Zandvoort dit jaar grootschaliger aanpakken. Simpelweg omdat er meer mogelijk is vanwege het schrappen van coronaregels, zegt een woordvoerder. Er komen meer winacties en winnaars daarvan kunnen ook dichter bij de race komen. De sponsoring op reclameborden en als naamgever van het circuit blijft hetzelfde.

Volgende week woensdag maakt Heineken alle plannen bekend voor de Dutch GP, die de vrijdag erna begint. De brouwer onthult dan ook het ontwerp voor de bokaal die de winnaar van de race krijgt.

Meeste blijft hetzelfde

De organisatie van de GP zegt dat op sponsorgebied het meeste hetzelfde blijft als een jaar geleden, toen er door beperkingen vanuit de overheid op het laatste moment dagelijks tienduizenden minder bezoekers mochten komen. "We hebben langlopende overeenkomsten met sponsoren en die lopen nog even door. Er komen nu dagelijks 30.000 mensen meer, maar vorig jaar hadden we ook alles al opgetuigd voor 100.000", laat een woordvoerder weten.

Twee soorten partners

Hij legt uit dat de organisatie van de race, die vorig jaar voor het eerst sinds vele jaren werd verreden, met twee soorten partners werkt. Heineken en supermarktketen Jumbo zijn net als onder meer bouwbedrijf VolkerWessels 'supporters' en kunnen activiteiten organiseren rondom de race. 'Suppliers', waar onder meer Holland Casino bijhoort, leveren bijvoorbeeld spullen aan het circuit.

Actie 'Super Friday'

Jumbo is op de vrijdag van het raceweekend weer actief met de actie 'Super Friday', waar de supermarktketen kaarten voor heeft verkocht. Volgens de Dutch GP is het vooral daaraan te danken dat de vrijdag is uitverkocht, "als een van de weinige circuits". Jumbo, door het hele jaar heen sponsor van wereldkampioen Max Verstappen, zegt in aanloop naar de race "volop aandacht aan onze sponsoring van Verstappen" te besteden. Vragen over het verschil in de activiteiten met vorig jaar kon de keten niet beantwoorden.

Vrijwilligers in pitsstraat

VolkerWessels laat net als vorig jaar vrijwilligers in de pitsstraat werken als assistent. In de advertentie staat dat voor de taken bepaalde kwaliteiten nodig zijn, die volgens de bouwer bij "veel van onze andere vacatures" passen. "En wie weet blijft het niet bij drie fantastische dagen."

Door: ANP

29 juni '23 (11:03)

Ketchup van The Ketchup Club vanaf volgende week te vinden bij de Albert Heijn

The world needs more ketchup, vindt The Ketchup Club. Waarom? Omdat ketchup het beste haalt uit groenten en fruit die anders worden weggegooid. Bijvoorbeeld in Kenia, waar The Ketchup Club meer dan 100 boeren helpt voorkomen dat 40 procent van de tomaten- en mango-oogst verloren gaat. Wat overblijft? Boeren met een stabiel en beter inkomen en veel, veel minder verspilling. Vanaf volgende week is de ketchup van The Ketchup Club in 3 smaken te koop in meer dan 700 filialen van Albert Heijn. Dat meldt The Ketchup Club.

16 juni '23 (10:41)

Flink begint ‘Buurthub’-winkel in Alkmaar

Flink wil de winkels van waaruit bezorgers vertrekken aantrekkelijker maken voor buurtbewoners. Dat wil de flitsbezorger doen met de zogenaamde ‘Buurthubs’. De eerste locatie openen zij in Alkmaar. Daar heeft de locatie een flinke make-over gekregen, met een volledige restyling en een nieuw interieur. Dat meldt Foodclicks.

15 juni '23 (18:04)

Leo Catering kan Woonstad Rotterdam aan portefeuille toevoegen

Sinds 5 juni kunnen werknemers van Woonstad Rotterdam genieten van de catering van Leo Catering (hiervoor Leo Love Good Food). Dagelijks krijgen medewerkers op drie locaties hun maaltijden door dit bedrijf verzorgd. Dit meldt Out.of.HomeShops. 

14 juni '23 (12:44)

Sodexo serveert alleen nog duurzame vis

Cateraar Sodexo heeft de stap gemaakt om vanaf dit jaar alleen nog 100 procent duurzame vis te verkopen. Om te laten zien dat het menens is, hebben zij tijdens de World Ocean Day op 8 juni de ‘World Ocean Deal’ ondertekend. Sodexo gaat gebruikmaken van de VISWijzer, een uitgave van Good Fish in samenwerking met het Wereld Natuur Fonds. Voorheen sloten ook cateraars Albron en Vermaat zich bij de deal aan. Dat meldt Sodexo.

14 juni '23 ( 9:30)

Kabinet trekt 30 miljoen uit voor visserijsector en vissersdorpen

Het kabinet trekt 30 miljoen euro uit voor de visserijsector, meldt minister Piet Adema (Landbouw) in een brief aan de Tweede Kamer. Het geld is ook bedoeld voor vissersdorpen en -gemeenschappen. Die staan de laatste jaren onder druk omdat de vissersvloot krimpt, onder meer vanwege de hoge brandstofprijzen en het verbod op pulsvissen.

13 juni '23 (12:46)

Mariska uit Hilversum stopte als sekswerker en bakt nu koekjes voor de Amsterdamse horeca

Mariska Majoor uit Hilversum werkte jarenlang als sekswerker en was een boegbeeld voor de branche. Tot zij zeven jaar geleden erachter kwam dat ze ernstig ziek is. Toen stopte ze met werken. Het was het begin van een merkwaardige carrièreswitch: nu bakt en verkoopt ze koekjes voor de Amsterdamse horeca, meldt NH Nieuws.

13 juni '23 (11:10)

Sligro verduurzaamt vervoer met 25 elektrische vrachtwagens

In het verduurzamingsprogramma van Sligro geldt ook de verduurzaming van het transport. Daarom heeft Sligro een aantal jaren geleden geëxperimenteerd met verschillende elektrische voertuigen om in de praktijk te ontdekken welk type het meest geschikt is voor de distributie naar horeca in stedelijke omgevingen. Er zijn kleine bestelauto’s en klassieke vrachtauto’s uitgeprobeerd, evenals een wegtrein voor de binnenstad. Sligro ontving onlangs een levering van 25 nieuwe, volledig elektrische Renault vrachtauto’s om een volgende stap naar verduurzaming te maken. Dat meldt Sligro.

08 juni '23 ( 8:31)

Bedrijfscateraar CIRFOOD wint aanbesteding voor catering op twee locaties NWO

Bedrijfscateraar CIRFOOD kan twee locaties van de Nederlandse Organisatie voor Wetenschappelijk Onderzoek (NWO) toevoegen aan zijn portfolio. De cateraar bedient al bedrijven als Vitens, KPN en Talpa. NWO zette bij de aanbesteding een duurzaam, internationaal assortiment en samenwerking met lokale leveranciers centraal. Dit meldt Foodclicks.

07 juni '23 (14:35)

Mierlose cateraar Van Hoof wil dagbesteding beginnen

Cateringbedrijf Van Hoof uit Mierlo heeft een plan voor dagbesteding. Daarvoor heeft het firma op 6 juni een aanvraag ingediend bij de gemeente, meldt het AD.

07 juni '23 (11:09)

Cateraar Ladagerie gaat complete catering Hogeschool Rotterdam op zich nemen

De Hogeschool Rotterdam was op zoek naar een nieuwe cateraar en deed hiervoor een aanbesteding. Deze is gewonnen door cateraar Ladagerie. Momenteel doet het bedrijf al de catering voor de locaties Museumpark, Rochussenstraat en Academieplein, maar vanaf het volgende schooljaar dus op alle locaties. Ladagerie gaat meer nadruk leggen op plantaardig, vegetarisch en gezond eten. Wel verdwijnt de patat van Bram Ladage op het Museumpark. Dat meldt Profielen HR.