Toekomst van de Nederlandse bungalowsector in beeld
Ketens gaan voor bijzondere concepten en een top locatie
De landelijke ketens kiezen heel duidelijk voor een bijzonder concept al dan niet gecombineerd met een top locatie. Trendwatcher Hans van Leeuwen: “Kijken we naar de ketens die nog wel investeren, dan zien we heel duidelijk dat zij niet langer kiezen voor een “gestandaardiseerd aanbod”. Roompot Vakanties kiest heel duidelijk voor een luxe segment met hun nieuwe Largo Villas. En dat de strandhuisjes aan Cadzand binnen no-time verkocht zijn, heeft alles te maken met de fantastische locatie aan zee.”
Ook de individuele ondernemer staat voor een keuze
Toch blijft er een groot aanbod aan bestaande bungalowparken waarvan het merendeel genoodzaakt is om de benodigde bezettingsgraad te halen door de inzet van diverse kortingswebsites. Het is dan ook juist een uitdaging voor de kleine(re) ondernemer om op zoek te gaan naar een (duurzaam) potentiële nichemarkt. “Dit gaat verder dan alleen een tijdelijke investering in een paar “glamping accommodaties”, aldus Van Leeuwen.
Second life voor de bungalowsector: innoveren & vitaliseren
Welke concepten hebben de toekomst én kunnen nog rekenen op financiering? Tijdens een nieuwe editie van het congres “Second life voor de bungalowsector” op woensdag 5 november, gaat Pleisureworld onder andere in op het Habitat principe (zorgconcept) en een uniek concept in grootschalige verblijfsaccommodatie. Ook komen de investeerders achter het vernieuwde Hof van Saksen aan het woord.
© Nationale Horecagids