Site logo
searchclose
Artikelen
Vacatures
Bedrijven
search
add
Banner

'Start-up Temper maakt het uit met L1NDA en kiest voor innovatie'

Door Redactie Nationale Horecagids
schedule 5 min
location_on [xx]km
Temper kondigt het einde van de samenwerking met horeca planningstool L1NDA aan. De start-up verovert momenteel de arbeidsmarkt met een online marktplaats waar 23.000+ freelancers en 1500+ opdrachtgevers uit de horeca- en hospitalitysector samenkomen. De pilot die de snelgroeiende start-up afgelopen februari aanging met L1NDA, krijgt geen vervolg.

Temper is ontstaan vanuit een innovatieve visie op de traditionele arbeidsmarkt. Mede-oprichter en CEO Paul Eggink licht toe: “Het is onze missie om invulling te geven aan de flexibele schil van horecaondernemingen. Dit doen we met een online marktplaats, waarmee we een ondoorzichtige markt transparant maken. We geven de opdrachtgever de handvatten om zelfstandig in te spelen op de behoeftes van de millennial. Voor deze nieuwe generatie op de arbeidsmarkt is het onze missie hen de vrijheid te geven om zelf te bepalen waar, wanneer, voor wie en tegen welk tarief ze werken.”

 

“Het is onze missie om invulling te geven aan de flexibele schil van horecaondernemingen. Dit doen we met een online marktplaats, waarmee we een ondoorzichtige markt transparant te maken.”

 

De pilot met L1NDA kon niet bijdragen aan de strategie waar Temper dagelijks keihard aan werkt. De start-up heeft een helder plan om enerzijds haar missie te verwezenlijken en anderzijds te bouwen aan een duurzame groei van Temper. Eggink: “Wij hebben een heldere visie op de toekomst van de arbeidsmarkt en kiezen ervoor om zonder tussenkomst van een derde partij verder te gaan. Zo kunnen we blijven inspelen op de behoeftes van onze doelgroep en de best mogelijke oplossing creëren voor de toekomst van de arbeidsmarkt.”

 

Op het online platform worden opdrachtgevers gekoppeld aan horeca-professionals. 23.000 ervaren mensen staan per direct klaar om openstaande shifts bij horecabedrijven op te pakken, zónder de tussenkomst van een traditionele derde partij. Horecabedrijven zien dit linea recta terug in de kwaliteit en energie op de werkvloer.

 


“Een break-up is nooit leuk, maar wij gaan op een positieve manier uit elkaar. We willen onze waardering uitspreken voor de organisatie L1NDA als horeca planningstool en wensen hun veel succes in de toekomst” zo besluit Eggink.

 

Voor freelancers en klanten verandert er overigens weinig in het gebruik van Temper. Opdrachtgevers en opdrachtnemers kunnen blijven rekenen op de voordelen die het platform hen momenteel al biedt. Voor opdrachtgevers zal de rechtstreekse samenwerking met Temper meer controle geven op zaken als flexpools, aanmeldingen, urenregistratie en facturatie.

 

15 november '23 (15:52)

Inter Scaldes heropent morgen haar deuren

Het aftellen is begonnen. De laatste voorbereidingen worden getroffen. Aankomende donderdag, 16 november, gaat de deuren van het iconische restaurant Inter Scaldes weer open. Een uitgebreide renovatie en overname door Pillow Hotel Collectie later is het team van het restaurant weer helemaal klaar voor de start. Om alvast een voorproefje te geven deelt het restaurant alvast een paar eerste officiële beelden. Dat meldt Inter Scaldes. 

31 oktober '23 ( 9:05)

De Librije opnieuw bovenaan de Lekker500

Het restaurant De Librije van Jonnie en Thérèse Boer staat dit jaar opnieuw bovenaan de ranglijst van de Lekker500. De restaurantgids meldt dat de twee van het Zwolse restaurant "met hun onuitputtelijke energie en blijvende vernieuwingsdrift" de eerste plaats dit jaar weten vast te houden.

30 oktober '23 (11:34)

Sergio Herman gaat in België zelf weer achter de pannen staan

Chef-kok en horecaondernemer Sergio Herman gaat koken in een nieuw restaurant in Antwerpen. Dat vertelt hij maandag in gesprek met BN De Stem. Hij gaat hier vanaf januari "op regelmatige basis" achter het fornuis staan, samen met kok Tim Boury. "Ik ga weer doen wat ik gemist heb: koken", aldus Herman.

24 oktober '23 (11:03)

KVK ziet afgelopen vijf jaar flinke toename Nederlandse wijnproducenten

UTRECHT (ANP) - Het aantal wijnproducenten in Nederland is de afgelopen vijf jaar fors toegenomen. Dat zegt de Kamer van Koophandel (KVK). In 2018 waren er 136 producenten ingeschreven bij de KVK, in het derde kwartaal van dit jaar waren dat er 194, een toename van 43 procent.

16 oktober '23 (11:54)

Eerste FC Kip-restaurant in Nederland een feit

Jandino Asporaat opent op 22 november in het centrum van Rotterdam zijn eerste FC Kip-restaurant. Dat heeft de cabaretier via Instagram laten weten. FC Kip is een fastfoodketen die een belangrijke rol speelt in de serie De Dino Show en de daaropvolgende Bon Bini Holland-filmreeks.

12 oktober '23 (15:23)

Wagamama verkocht aan Amerikaanse investeerder

Fastfoodketen Wagamama, met verschillende vestigingen in Nederland, komt in handen van Apollo Global Management. De grote Amerikaanse investeerder betaalt 587 miljoen euro voor de overname.

10 oktober '23 ( 7:09)

Horecazaak Utrecht slachtoffer van explosie

Bij een horecazaak aan de Jutfaseweg in de Rivierenwijk in Utrecht is in de nacht van maandag op dinsdag een explosie geweest. Het pand is beschadigd geraakt. Niemand raakte gewond, meldt de politie.

09 oktober '23 ( 6:09)

Explosie op station Bussum bij horecazaak

Bij een horecagelegenheid op station Bussum heeft in de nacht van zondag op maandag rond 03.45 uur een explosie plaatsgevonden, meldt de politie. Niemand raakte gewond bij de ontploffing.

05 oktober '23 (18:53)

Inwoners Utrecht aangehouden voor explosie bij horecazaak in Utrecht

De politie heeft donderdag drie mensen aangehouden voor de explosie op de Amsterdamsestraatweg in Utrecht afgelopen weekend. Het gaat om Utrechters van 27, 19 en 18 jaar. Hun exacte rol wordt onderzocht.

18 september '23 (13:08)

FSIN: Recordomzet horeca met smalle marges

Nederlanders geven dit jaar waarschijnlijk een recordbedrag uit in restaurants en cafés. Dat meldt kennisplatform FoodService Instituut Nederland (FSIN), dat verwacht dat de totale omzet zal groeien naar 22 miljard euro. Dat is bijna 16 procent meer dan vorig jaar en ook meer dan in het laatste jaar voor de coronacrisis. Het is echter maar de vraag in hoeverre ondernemers van deze stijgende uitgaven kunnen profiteren, aangezien ook hun bedrijfskosten zijn gestegen.